نصرت

به وبلاگ من خوش آمدید

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:








آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری

آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری

آزمایش مایع مغزی نخاعی چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بیشتر درباره آزمایش مایع مغزی نخاعی (آزمایش LP یا (Lumbar Puncture که اصطلاحی رایج در پزشکی است، بدانید. اگر می‌خواهید در ادامه‌ی این مقاله با ما همراه شوید، می‌توانید درباره موضوعات زیر اطلاعات کسب کنید:

  • آزمایش مایع نخاعی چیست و چه کاربردی دارد؟
  • آزمایش مایع نخاعی چگونه برای ام اس انجام می‌شود؟
  • آزمایش مایع نخاعی نوزاد با روش بزرگسالان یکسان است؟
  • آزمایش مایع نخاعی چطور تفسیر می‌شود؟
  • آزمایش مایع نخاعی چه خطراتی دارد؟

اما قبل از همه باید بدانیم که مایع مغزی نخاعی چیست؟

مایع مغزی نخاعی و LP چیست؟

مایع مغزی نخاعی (Cerebrospinal fluid) یک مایع شفاف و بی‌رنگ است که در بافتی که مغز و نخاع را در تمام مهره داران محصور می‌کند، دیده می‌شود. این مایع توسط سلول‌های اپاندیمی تخصصی (ependymal cells) که در شبکه مشیمیه بطن‌های مغز قرار دارند، ساخته می‌شود و در پرده‌ی عنکبوتیه (arachnoid granulations) به جریان خون بازمی‌گردد. مقدار مایع مغزی نخاعی در هر لحظه حدود ۱۲۵ میلی‌لیتر است و هر روز تقریباً ۵۰۰ میلی‌لیتر از آن تولید می‌شود. این مایع نقش یک محافظ، کوسن یا بافر را ایفا می‌کند و مغز را در داخل جمجمه از آسیب‌های مکانیکی و عفونی می‌رهاند. همچنین این مایع در تنظیم خودکار جریان خون مغزی عملکرد مهمی دارد..

آزمایش مایع نخاع برای چیست؟

آزمایش مایع نخاع برای چیست؟ یکی از دلایلی که ممکن است بخواهید آزمایش مایع نخاعی انجام دهید این است که برخی از بیماری‌های مربوط به مغز و نخاع را تشخیص دهید. آزمایش مایع نخاعی (که همچنین با نام‌های LP یا پیونکسیون کمری شناخته می‌شود) یک روش است که در آن یک سوزن از فضای بین دو مهره کمر عبور می‌کند و مقداری از مایع نخاعی را جمع‌آوری می‌کند. مایع نخاعی مایعی است که مغز و نخاع را محصور کرده و از آن‌ها محافظت می‌کند. آزمایش مایع نخاعی می‌تواند به شناسایی عفونت‌های شدید مثل مننژیت، اختلالات عصبی مانند سندرم گیلن باره و مولتیپل اسکلروزیس، خونریزی یا سرطان در مغز یا نخاع کمک کند. گاهی اوقات از سوراخ کمری برای وارد کردن داروهای بیهوشی یا شیمی‌درمانی به مایع نخاعی نیز استفاده می‌شود.

آب نخاع برای چه مواردی کشیده می‌شود؟

آزمایش مایع نخاعی می‌تواند برای اهداف مختلفی انجام شود، مانند:

  • کشف عفونت، التهاب یا بیماری در مایع نخاعی
  • سنجش فشار مایع نخاعی
  • وارد کردن دارو‌های بیهوشی، شیمی‌درمانی یا دیگر دارو‌ها به مایع نخاعی
  • وارد کردن رنگ یا ماده رادیواکتیو به مایع نخاعی برای تهیه تصاویر رادیولوژیک از جریان مایع

با استفاده از آزمایش مایع نخاعی می‌توان برخی از بیماری‌های مربوط به مغز و نخاع را شناسایی کرد، مثل:

  • عفونت‌های باکتریایی، قارچی و ویروسی که مننژیت، انسفالیت یا سیفلیس ایجاد می‌کنند
  • خونریزی در فضای اطراف مغز که خونریزی زیر اکنوئیدی نام دارد
  • سرطان‌هایی که مغز یا نخاع را تحت تأثیر قرار می‌دهند
  • شرایط التهابی در سیستم عصبی
  • شرایط عصبی که سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کنند
  • بیماری آلزایمر و دیگر انواع زوال عقل

آزمایش مایع نخاعی چه عوارضی به همراه دارد؟

آزمایش مایع نخاعی چه عوارضی به همراه دارد؟ آزمایش مایع نخاعی ممکن است خطراتی را به دنبال داشته باشد، مانند: سردرد: حدود ۲۵ درصد از افرادی که آزمایش مایع نخاعی (پونکسیون کمری) انجام می‌دهند، پس از آن به خاطر نشت مایع به بافت‌های اطراف، سردرد می‌گیرند. سردرد معمولاً چند ساعت تا دو روز بعد از آزمایش شروع می‌شود و ممکن است با تهوع، استفراغ و سرگیجه همراه باشد. معمولاً سردرد زمانی که نشسته یا ایستاده هستید بیشتر می‌شود و زمانی که دراز می‌کشید کمتر می‌شود و ممکن است چند ساعت تا یک هفته یا بیشتر ادامه داشته باشد. درد یا ناراحتی کمر: ممکن است پس از آزمایش، کمرتان درد بکشد یا حساس بشود. درد ممکن است به پشت پاهاتان هم پخش شود. خون‌ریزی: خون‌ریزی ممکن است در نزدیکی محل سوراخ یا گاهی اوقات در فضای اپیدورال (epidural space) اتفاق بیفتد. فتق ساقه‌ی مغز: اگر فشار داخل جمجمه شما به خاطر تومور مغزی یا چیز دیگری زیاد باشد، ممکن است پس از برداشتن مایع نخاعی، ساقه‌ی مغز شما فشار بخورد و فتق بدهد. (Brainstem herniation) این یک عارضه‌ی خطرناک است که می‌تواند منجر به مرگ شود. برای پیشگیری از این مشکل، معمولاً قبل از آزمایش مایع نخاعی، اسکن CT یا MRI از مغز شما گرفته می‌شود تا ببینند آیا چیزی فشار داخل جمجمه شما را زیاد کرده است یا نه.

روش انجام آزمایش مایع نخاعی

روش انجام آزمایش مایع نخاعی آزمایش مایع نخاعی یک روش شناخته شده برای بررسی وضعیت سیستم عصبی است. این آزمایش شامل جمع‌آوری مایعی است که در فضای بین مهره‌های ستون فقرات جریان دارد. برای انجام این آزمایش، مراحل زیر را باید طی کرد:

  • قبل از آزمایش

بیمار باید لباس استریلی که توسط بیمارستان فراهم می‌شود را بپوشد. بیمار می‌تواند در یکی از دو حالت زیر قرار بگیرد:

  • به پهلو دراز کشیده و زانوها را به سینه خود نزدیک کند.
  • نشسته و به سمت جلو خم شده.

این حالت‌ها باعث می‌شوند که کمر خم شده و فضاهای بین مهره‌ها باز شوند. این کار به تکنسین کمک می‌کند که سوزن را به راحتی وارد کند. سپس پشت بیمار با مواد ضدعفونی‌کننده مثل صابون یا ید تمیز می‌شود و با یک پارچه استریل محافظت می‌شود.   سیاتیک چیست ؟ علائم و روش های درمان آنبیشتر بخوانید:سیاتیک چیست؟ علائم و روش های درمان آن

  • در هنگام انجام آزمایش مایع نخاعی

برای اینکه قسمت پایین کمر احساس درد نکند، یک داروی بی حس کننده به آن تزریق می شود. سپس یک سوزن ریز و خالی از بین دو مهره ی کمری (ناحیه ی کمر) عبور می کند و از غشای نخاعی (dura) رد شده و به کانال نخاع می رسد. ممکن است در این مرحله از عمل، فشاری در پشت احساس شود. وقتی که سوزن به جای مناسب برسد، تکنسین ممکن است از شما بخواهد که کمی حالت خود را تغییر دهید. در این صورت، اول فشار مایع مغزی نخاعی سنجیده می شود و کمی از آن بیرون آورده می شود و دوباره فشار آن اندازه گیری می شود. در آخر، سوزن بیرون کشیده می شود و محل سوراخ را با یک بانداژ می پوشانند. این روش معمولاً ۴۵ دقیقه زمان می برد. ممکن است پس از اتمام عمل، ارائه دهنده ی مراقبت های بهداشتی شما به شما بگوید که برای مدتی دراز بکشید.

  • پس از انجام آزمایش مایع نخاعی

پس از آزمایش مایع نخاعی، باید به نکات زیر توجه کنید:

  • زمانی برای استراحت در نظر بگیرید.
  • در روزی که آزمایش مایع نخاعی دارید، از فعالیت های سخت خودداری کنید. اگر شغل شما کار بدنی نمی خواهد، می توانید به محل کار خود برگردید.
  • اگر احساس درد می کنید، از پزشک خود برای تجویز مسکن بپرسید. یک داروی بی نسخه که استامینوفن دارد می تواند سردرد یا کمردرد شما را کم کند. اگر سردرد شما زیاد شد، با پزشک خود صحبت کنید.

آزمایش مایع نخاعی نوزاد

برای بررسی مایع نخاع در نوزادان و کودکان، همان روشی که برای بزرگسالان توضیح داده شد، اجرا می‌شود. تنها تفاوت این است که قبل از شروع آزمایش، یک نفر باید کودک را در یک وضعیت ثابت در طول فرآیند نگه دارد. همچنین گاهی اوقات، ممکن است از سونوگرافی برای راهنمایی در زمان آزمایش مایع نخاع در نوزادان و کودکان استفاده شود. سونوگرافی می‌تواند جلوی ورود زیاد سوزن را بگیرد.

تفسیر آزمایش مایع مغزی نخاعی

خوب، من می‌خواهم متن شما را با عبارات دیگری ارائه دهم. برای تحلیل آزمایش ال پی، نمونه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و مایع نخاعی از لحاظ رنگ، باکتری، سلول‌های سرطانی، خون، قند، پروتئین و برخی آزمایش‌های سرولوژیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. اما اگر بخواهیم جواب دقیق‌تری به این سوال بدهیم که «مایع مغزی نخاعی چطور تجزیه می‌شود؟» باید این موارد را بررسی کنیم:

  1. آزمایشات مستقیم: که شامل مشاهده ماکروسکوپی (مشاهده مایع نخاعی از نظر رنگ، شفافیت و چسبندگی) و میکروسکوپی (شمارش گلبول‌های سفید و قرمز) می‌شود.
  2. کشت و حساسیت: در این روش برخی از روش‌های رنگ‌آمیزی مثل رنگ‌آمیزی گرم برای یافتن اطلاعات بالینی اولیه در مورد عامل عفونی پس از کشت، انجام می‌شود.
  3. تست‌های بیوشیمیایی: در این مرحله، پروتئین، قند، کلرید، لاکتات دهیدروژناز (LDH)، اسید لاکتیک (لاکتات)، گلوتامین، گلایسین، پروتئین واکنشی (CRP) و شاخص‌های توموری مانند گنادوتروپین جفتی انسان (β-HCG)، آنتی‌ژن کارسینوامبریونیک (CEA) یا آلفا فیتو پروتئین (α-fp) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که افزایش در سطوح هر کدام می‌تواند نشانه‌ی انتشار تومور باشد.
  4. سرولوژی و سیتولوژی: یکی از مواردی که از آزمایش مایع نخاعی استفاده می‌شود، اندازه‌گیری سیفلیس پنهان است. از جمله آزمایش‌های سرولوژیکی در این زمینه شامل آزمایش واسرمن، تست بیماری‌های آمیزشی (VDRL) و تست آنتی‌بادی ترپونمی فلورسنت (FTA) است.
  5. آزمایش‌های مولکولی: با برخی روش‌های تکثیر ژنوم مثل واکنش زنجیره‌ای پلیمراز (PCR) ، می‌توان اطلاعات مفیدی در زمینه‌ی تشخیص عفونت‌های سیستم عصبی کسب کرد.
  6. فشار: مقدار فشار ثبت شده به‌عنوان یکی از مواردی است که می‌تواند به تشخیص صحیح کمک کند.

در جدول زیر حدود نرمال موارد درج شده در آزمایش مایع نخاعی ذکر شده است:

واحد مقادیر نرمال توضیحات شاخص
Mm H-O منفی   سرولوژی سفلیس
فاقد سلول‌های بدخیم سیتولوژی
۹۰-۱۸۰ فشار
شفاف و بی‌رنگ رنگ
ندارد خون

سلول‌ها

واحد فاقد گلبول قرمز توضیحات گلبول قرمز
cells/μL ۳۰-۰ نوزادان  
۲۰-۰ ۱ تا ۵ سال  
۱۰-۰ ۶ تا ۱۸ سال گلبول سفید
۵-۰ بزرگسالان  

شمارش افتراقی

واحد مقادیر نرمال شاخص
% ۶-۰ نوتروفیل
۸۰-۶۰ لنفوسیت
۴۵-۱۵ مونوسیت یا ماکروفاژ

کشت و حساسیت آنتی‌بیوتیکی عدم وجود هر‌گونه ارگانیسم                                                              میزان مجاز ارگانیسم‌ها بیوشیمی

واحد مقادیر نرمال توضیحات شاخص
mg/dl ۸۰-۴۰   گلوکز
mg/dl ۷۵۰-۷۰۰   کلرید
U/mL تا ۲   لاکتات‌دهیدروژناز (LDH)
mg/dl ۴۵-۱۵ بزرگسالان  
mg/dl تا ۷۰ سالمندان سالمندان
mg/dl تا ۷۰ کودکان  

الکتروفورز پروتئین

واحد مقادیر نرمال توضیحات شاخص
% ۱۲-۳   گاما-گلوبولین
  وجود ندارد باندهای الیگوکلونال
% ۸-۲ آلفا- یک گلوبولین
% ۱۲-۲   آلفا-دو گلوبولین
% ۸-۱ پره آلبومین
% ۱۸-۸ بتا-گلوبولین
% ۸۰-۵۰ آلبومین

لاکتات/گلوتامین/گلایسین

واحد مقادیر نرمال توضیحات شاخص
mg/dl ۴۰-۱۰ ۰ تا ۱۰ روز  
mg/dl ۳۶۰-۱۰ دو روز اول تولد لاکتات
mg/dl ۲۵-۱۰ کودکان و بزرگسالان  
mg/dl ۱۴-۶.۵ نوزادان  
mg/dl ۸.۵-۵ کودکان و اطفال گلوتامین
mg/dl ۱۵-۶ بزرگسالان  
μmol/L ۱۰-۳   گلایسین
µmol/L ۳۷۵-۱۲۰ در پلاسما  
  • روزی که آزمایش مایع نخاعی صورت می‌گیرد، از فعالیت‌های سخت خودداری کنید. اگر شغل شما فعالیت بدنی نمی‌خواهد، می‌توانید به کار خود ادامه دهید.
  • اگر دردی دارید، از پزشک خود بپرسید که داروی مسکن برای شما بنویسد. یک داروی تسکین‌دهنده‌ی آزاد حاوی استامینوفن می‌تواند سردرد یا کمردرد شما را کم کند. اگر سردرد شما زیاد شد، با پزشک خود صحبت کنید.

سوالات رایج در آزمایش مایع نخاعی

  • آیا آزمایش مایع نخاعی  باعث تاخیر در سیکل پریودی بانوان می­شود ؟ طبق گزارش‌های موجود، آزمایش مایع نخاعی هیچ تأثیری روی چرخه‌ی ماهانه ندارد،.
  • آزمایش مایع نخاعی چقدر هزینه بر است؟  برای برآورد هزینه‌ی آزمایش مایع نخاعی، باید به آزمایشگاهی که انتخاب کرده‌اید مراجعه کنید و میزان پوشش بیمه‌ای را بررسی کنید. چون هزینه‌ی آزمایش مایع نخاعی هر سال ممکن است تغییر کند.
  • آیا آزمایش مایع نخاعی باعث تحریک ام اس می­شود ؟ هیچ منبع علمی این ادعا را نکرده است.


نوشته شده توسط nosrat14 در دو شنبه 17 ارديبهشت 1403

مهاجرت؛ از واقعیت تا فراواقعیت


واقعیت مهاجرت، به ویژه مفهوم مهاجرت در جامعه ایرانی، از آن دسته پدیده هایی است که اغلب با ایده های غیرواقعی و خیالی احاطه شده است.

بودریار به تعبیری دیگر معتقد است که بشریت توسط فناوری و رسانه کمک می شود

رابطه بین واقعیت و تغییرات آن در طول زمان را برقرار می کند

این واقعیت زیربنایی را تغییر نمی دهد. به گفته بودریار، فراگرایی بسیار مهم است.

او در کتاب جنجالی خود با عنوان «جنگ در خلیج رخ» سعی در انجام این کار دارد.

اگر فراموش نشود، جنگ بسیار فراتر از میدان جنگ است.

تلویزیون و رسانه اتفاق می افتد، بنابراین نمی تواند واقعیت فیزیکی باشد

از نمایندگی رسانه ای آن به ویژه در زمینه عملیات نظامی، اهداف سیاسی و

از نظر عاطفی او را از هم پاشید. https://euromy.info



به گفته وی، رسانه ها حقایق را بزرگنمایی و تحریف می کنند و

از بین بردن واقعیت از معنای اصلی به نشانه واقعیت اصلی می انجامد

بیشتر نه

واقعیت مهاجرت و بویژه تصور مهاجرت در جامعه ایران

این یکی از آن رویدادهایی است که اغلب در هاله ای از باورهای غلط قرار می گیرد

این داستان تخیلی است. میل به سبک زندگی و فرصت متفاوت

درباره مهاجران، ادراکات جوامع پذیرنده و نحوه نگاه مهاجران به کشورهای مقصد

آنها نقش مهمی در انتخاب های فردی مهاجرت ایفا می کنند، اما این تصور اغلب منحرف می شود

واقعیت مقصد متفاوت است. این تصاویر و اطلاعات به روش های مختلفی ایجاد می شوند

در ایجاد ایده، از طریق رسانه های مختلف و اینترنت پخش شود

و شناسایی مهاجران بالقوه با نفوذ. بودریار معتقد بود که مردم

دنیای مدرن از «کویر واقعیت» می گریزد و وارد شادی شدید واقعیت می شود.

آنها به دنبال سرپناهی هستند که از طریق رسانه ها، رایانه ها و تجربیات تکنولوژیکی ایجاد شده است.

بودریار اصطلاح «خلسه از ارتباطات» را به ما یادآوری می کند.

ممکن است کاوش در دنیای گذشته عمدتاً در تصاویر و اطلاعات سریع بیان شود

او آن را دارد. این تصاویر و اطلاعات در حال حاضر (به طور فشرده) از طریق رسانه ها و تجربه دریافت می شوند

از نظر فن آوری شاید مهمترین دلیل این باشد تبدیل انسان به موجودات سورئال

توانایی انسان را برای تشخیص واقعی و جعلی از بین می برد.

احتمالاً این نکته توسط بسیاری از مهاجران دنبال می شود

عزیمت به کشور مقصد و مواجهه با واقعیت موجود جامعه میزبان

آن ها موافقند. شاید این واقعیت واقعی باشد که بسیاری از مردم خود را در آن می یابند

باورهای غلط درباره کمپ های پناهندگان در سراسر جهان که شرایط غیرانسانی را تجربه کرده اند

کشیدن

مهرداد عربی (1396) در تحلیل مفهوم «خارج از کشور» و «کشور».

بیگانه در تفکر ایرانی به معنای بیگانه است، جایی که نظم و حکومت بر همه حاکم است.

جایی که روابط انسانی و عادلانه، منطقی و معقول در همه جنبه های زندگی است

مردم مستقل و آزادند و افراد و سازمان ها آزادند که در زندگی دخالت کنند

مردم این کار را نمی کنند.» به عبارت دیگر، خارج از ذهنیت سوژه ایرانی.

تخیل و فرافکنی، هر خواسته ای است که از ما ربوده شده و در آرزوی خود هستیم

بیا پاتوق کنیم در واقع وجود مفاهیم سیاه و سفید (صفر و یک) در ذهن

مضمون ایرانی مرتبط با پدیده مهاجرت با طرز تفکر

بین برداشت ایرانیان از پدیده مهاجرت و واقعیت کنونی شکاف عمیقی وجود دارد.

این تقابل خیر و شر در ذهنیت مهاجران در اندیشه ادوارد

سعید و شرق شناسی او به خوبی برجسته شده است. ادوارد در این مطالعه گفت

شرق شناسی تشخیص می دهد که غرب به معنای دادن هویت و معنا به خود شرق است

توهم و دروغی بیگانه با ماهیت اصلی جامعه شرقی ایجاد می کند.

به عبارت دیگر، روش شرق شناسی غربی، راه حکومت بر شرق است. این

شرق شناسی مردسالار، خودپسند، نژادپرست و امپریالیستی است.

در این دیدگاه شرق در مقابل غرب هوشمند منفعل و ضعیف است

قدرتمند است و به گفته بودریار، این یکی از طریق رسانه ها به مردم نگاه می کند

مهاجرت به کشورهای کمتر توسعه یافته به اشتباه تصور می شود

مردم را در این کشور می سازد. می توان گفت در وسترن بلین صید شده است

تله فراواقعیت که آنها خالق آن هستند و از طریق رسانه ها آن را به دست مردم می رسانند.

یک دور باطل از تخیل در بین بسیاری از مردم جهان ایجاد کنید

این کار را با بیرون کشیدن آنها از مدینه فاضله ذهنی خود انجام داده اند

آنچه وعده داده شده این است که مهاجران با واقعیت روبرو شوند.



نوشته شده توسط nosrat14 در چهار شنبه 12 ارديبهشت 1403

آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «آدما»

متن آهنگ مرتضی اشرفی آدما

اﻳﻨﺎ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺑﻬﺸﻮن ﻣﻴﮕﻴﻦ دوﺳﺖ
از دﺷﻤﻦ ﺑﺪﺗﺮن
ﻣﻴﺪوﻧﻦ ﻛﻪ ﭼﻘﺪ ﻣﻴﺨﻮاﻣﺖ
ﻣﻴﺨﻮان از ﭼﺸﺎم ﺑﻨﺪازﻧﻢ
اﻳﻨﺎ ﻛﻪ ﺳﻨﮕﺸﻮﻧﻮ ﺑﻪ ﺳﻴﻨﻪ ﻣﻴﺰﻧﻰ
ﺳﺎﻳﺘﻮ ﺑﺎ ﺗﻴﺮ ﻣﻴﺰﻧﻦ
ﻫﻤﻮﻧﺎ ﻛﻪ ﺗﻮ از ﺧﻮﺑﻴﺸﻮن دم ﻣﻴﺰﻧﻰ
ﺑﻪ ﻗﻠﺒﺖ آﺳﻴﺐ ﻣﻴﺰﻧﻦ

اوﻧﺎ ﻗﻠﺒﺘﻮ ﻣﻴﺸﻜﻨﻦ رو زﺧﻤﺖ ﻧﻤﮏ ﻣﻴﺰﻧﻦ

از ﻋﺸﻖ ﻓﻘﻄ ﺣﺮﻓﺸﻮ ﻣﻴﺰﻧﻦ

ﺑﻴﺎ ﺧﻮدم ﻧﺎزﺗﻮ ﻣﻴﺨﺮمMusicdel | موزیکدل

ﻣﻦ زﻧﺪﮔﻰ ﻛﺮدم اﻳﻦ آدﻣﺎرو

اﻳﻨﺎ ﭘﺎش ﺑﺮﺳﻪ ﻧﻤﻴﺸﻨﺎﺳﻦ ﺧﺪارو

ﺟﻮن ﺧﻮدت ﺗﺠﺮﺑﻪ ﻧﻜﻦ ﺗﺠﺮﺑﻪ ی ﻣﺎرو

ﺑﺒﺮ ﭘﺎﺗﻮ ازﺷﻮن ﺣﻴﻔﺘﻪ ﺗﻮ ﺳﺮی ازﺷﻮن

اﻳﻨﺎ ﻳﻪ ﻛﺎری ﻣﻴﻜﻨﻦ ﺗﻮ ﺑﺸﻰ ﺑﺪﺷﻮن

اوﻧﺎ ﻗﻠﺒﺘﻮ ﻣﻴﺸﻜﻨﻦ رو زﺧﻤﺖ ﻧﻤﮏ ﻣﻴﺰﻧﻦ

از ﻋﺸﻖ ﻓﻘﻄ ﺣﺮﻓﺸﻮ ﻣﻴﺰﻧﻦ

ﺑﻴﺎ ﺧﻮدم ﻧﺎزﺗﻮ ﻣﻴﺨﺮم

 

 آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «آدما»



نوشته شده توسط nosrat14 در دو شنبه 3 ارديبهشت 1403

آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «عشق من آتیش پاره آره چشای تو آتیش داره»

متن آهنگ مهدی احمدوند آتیش پاره

ﻧﺎزﻧﻴﻦ ﻫﻢ زﺑﻮن ﻣﻦ ﻧﺎزﻧﻴﻦ ﻣﻬﺮﺑﻮن ﻣﻦ

ﻧﺎزﻧﻴﻦ ﺑﻰ رﻧﮓ و رﻳﺎ از ﭘﻴﺸﻢ ﺟﺎﻳﻰ ﻧﺮﻳﺎ

ﻧﺎزﻧﻴﻦ اﺑﺮو ﻛﻤﻮن اﻣﻮن از ﭼﺸﻤﺎت اﻣﻮن

ﻫﻰ ﻣﻨﻮ ﺑﺎ آﺷﺘﻰ و ﻗﻬﺮ اﻳﻨﻮر و اوﻧﻮر ﻧﻜﺸﻮن

آﺧﺮش از دﺳﺖ ﺗﻮ ﻣﺠﻨﻮن ﻣﻴﺸﻢ اﻳﻦ ﺧﻄ اﻳﻦ ﻧﺸﻮن

از اون دﻳﺪار اول دل ﻣﻨﻮ ﺑﺮدی

زﻳﺎدی ﻗﺸﻨﮕﻰ ﺣﻖ ﻫﻤﻪ رو ﻛﻪ ﺧﻮردی

اﻧﻘﺪه ﭼﺸﺎت ﻗﺸﻨﮕﻪ ﻛﻪ ﻣﻴﺸﻪ ﺑﺮاش ﻣﺮد

ﮔﻠﻰ ﻛﻪ ﺑﺮات ﮔﺮﻓﺘﻢ ﺗﻮرو دﻳﺪو ﭘﮋﻣﺮد

ﻣﻦ ﻛﻪ ﭘﺴﻨﺪﻳﺪﻣﺖ از اون دورا دﻳﺪﻣﺖ

ﻳﻮاﺷﻜﻰ ﺧﻨﺪﻳﺪﻧﺖ وای ﻣﻨﻮ ﻛﺸﺘﻪ

ﻣﺎه ﭘﻴﺸﻮﻧﻰ ﻫﻢ زﺑﻮن اﺑﺮو ﻛﻤﻮن ﻣﻬﺮﺑﻮن

رد ﻣﻴﺸﻰ از ﻛﻮﭼﻤﻮن ﻋﻄﺮ ﺗﻮ ﻣﻨﻮ ﻛﺸﺘﻪ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ آب ﺑﺸﻪ ﻣﺎه ﺗﻮ ﭼﺸﻢ ﺗﻮ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ دﻳﻮوﻧﻪ ﺷﻪ ﻳﻪ دﻧﻴﺎ دل از ﻋﺸﻖ ﺗﻮ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻰ ﻣﻴﺘﻮﻧﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﺗﻮی آﻳﻨﻪ ﺧﻮرﺷﻴﺪو

ﻣﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﭼﺸﻤﺎی ﺗﻮ … ﺷﺐ و ﭼﺸﻴﺪو

اﻳﻦ دل ﺗﻨﮓ و ﺗﻨﻬﺎ دﻧﺒﺎﻟﺘﻪ ﺗﻮ اﻣﺎ

ﻣﻴﮕﻦ ﻧﻪ ﺧﺒﺮ ﻧﺪاری اﻳﻨﻢ ﺑﺮام ﺷﺪه ﻣﻌﻤﺎ

دﻧﺒﺎﻟﺘﻢ ﺗﻮ اﻣﺎ در ﻣﻴﺮی ﻫﻰ ﺗﻮ از ﻣﺎ

دﻧﺒﺎل ﭼﻰ ﻣﻴﮕﻴﺮدی اﻳﻨﻢ ﺑﺮام ﺷﺪه ﻣﻌﻤﺎ

ﻋﺸﻖ ﻣﻦ آﺗﻴﺶ ﭘﺎره آره ﭼﺸﺎی ﺗﻮ آﺗﻴﺶ داره

ﭼﺸﻢ ﺗﻮ ﺑﻮره ﻳﻜﻤﻰ ﻫﻢ ﮔﺮﺑﻪ ای ﻗﺎﻃﻴﺶ داره

واﺳﻬﭽﺸﻤﺎی ﺗﻮ اﺻﻠﺎ ﻣﻴﺸﻪ ﮔﻔﺖ ﺻﺪﺗﺎ ﻏﺰل

ﻣﻴﺸﻪ رﻳﺨﺖ زﻳﺮﭘﺎی ﺗﻮ ﮔﻞ ﺳﺮخ ﺑﻐﻞ ﺑﻐﻞ

وای ﻧﺎزی ﺷﻴﻄﻮن ﺑﻠﺎ ﻣﻮﻫﺎﺗﻢ رﻧﮓ ﻃﻠﺎ

ﭼﻰ آورد ﭼﺸﻤﺎی ﺗﻮ ﺳﺮ ﻣﻦ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ آب ﺑﺸﻪ ﻣﺎه ﺗﻮ ﭼﺸﻢ ﺗﻮ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻪ دﻳﻮوﻧﻪ ﺷﻪ ﻳﻪ دﻧﻴﺎ دل از ﻋﺸﻖ ﺗﻮ

ﻣﻴﺘﻮﻧﻰ ﻣﻴﺘﻮﻧﻰ ﺑﺒﻴﻨﻰ ﺗﻮی آﻳﻨﻪ ﺧﻮرﺷﻴﺪو

ﻣﻴﺸﻪ ﺗﻮ ﭼﺸﻤﺎی ﺗﻮ … ﺷﺐ و ﭼﺸﻴﺪو

 https://musicdel.ir/single-tracks/316491/



نوشته شده توسط nosrat14 در دو شنبه 21 اسفند 1402

آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «قصه برکه و ماهی»

متن آهنگ گرشا رضایی قصه برکه و ماهی

ﻣﻦ ﻣﻦ ﻳﻪ ﺑﺮﻛﻢ وﺳﻄ ﻗﻠﺐ ﻳﻪ ﺑﻴﺸﻪ
ﻫﻴﺸﻜﻰ ﺳﺎﻟﻰ ﻳﻪ ﺑﺎرم از اﻳﻨﺠﺎ رد ﻧﻤﻴﺸﻪ
ﺗﻮ از دل درﻳﺎی ﺷﻮر از ﻳﻪ ﺟﺎی دور دور
اوﻣﺪی ﺧﻮش اوﻣﺪی ﻣﺎﻫﻰ ﺧﺴﺘﻪ
ﺗﻮ وﻗﺘﻰ رد ﺷﺪی از اﻳﻦ ﺑﺮﻛﻪ ی ﺗﻨﻬﺎ
ﻣﻦ آرزوم ﺷﺪ ﺑﺮﺳﻢ ﻳﻪ روزی درﻳﺎ
ﺑﺎز واﺳﻪ ی دﻳﺪن ﺗﻮ واﺳﻪ رﺳﻴﺪن ﺑﻪ ﺗﻮ
اوﻣﺪم ﺑﮕﺬرم از اﻳﻦ در ﺑﺴﺘﻪ
ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﺷﺪم اﻣﺸﺐ راﻫﻰ
ﻛﺠﺎی درﻳﺎرو ﺑﮕﺮدم
ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻫﻰ ﻣﻴﻜﺸﻢ آﻫﻰ
ﭼﺮا ﻫﻨﻮز ﭘﻴﺪات ﻧﻜﺮدم
ﺑﺎ او اﻳﻦ ﺑﺮﻛﻪ ی ﺗﺸﻨﻪ ﻣﺜﻞ اﻗﻴﺎﻧﻮس ﻋﺸﻘﻪ
ﻛﺴﻰ از ﻋﺸﻖ ﻣﻦ و ﺗﻮ ﻧﻨﻮﺷﺘﻪ
ﺣﻖ داره ﻫﺮﻛﻰ ﺑﻪ ﺣﺎل اﻳﻦ روزای ﻣﻦ ﺑﺨﻨﺪه
ﻣﮕﻪ ﻳﻪ ﺑﺮﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﺎﻫﻰ دل ﻣﻴﺒﻨﺪه
ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﺷﺪم اﻣﺸﺐ راﻫﻰ
ﻛﺠﺎی درﻳﺎرو ﺑﮕﺮدم
ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻣﺎﻫﻰ ﻫﻰ ﻣﻴﻜﺸﻢ آﻫﻰ
ﭼﺮا ﻫﻨﻮز ﭘﻴﺪات ﻧﻜﺮدم

 https://musicdel.ir/single-tracks/206822/



نوشته شده توسط nosrat14 در چهار شنبه 11 بهمن 1402

چرا یخچال اتوماتیک کار نمی کند؟



یخچال ها طوری طراحی شده اند که غذا را سرد نگه می دارند و از فاسد شدن آن ها جلوگیری می کنند. هر از چند گاهی صداهایی شبیه کولر می دهند. اما اگر متوجه خاموش شدن کمپرسور یخچال در طول روز نشده اید، ممکن است یخچال شما مشکلی داشته باشد. در این مقاله به بررسی دلایل خودکار نبودن و کار نکردن یخچال می پردازیم.

از آنجایی که اکثر یخچال ها کند کار می کنند، کارکردن مداوم موتور و کمپرسور و عملکرد نامنظم آرامش شما را از بین می برد، علاوه بر افزایش صدا و کارکرد مداوم کمپرسور، راه هایی برای یافتن دلیل ثابت بودن وجود دارد. مشکل موتور یخچال که یکی از آنها افزایش جریان دستگاه است که در نهایت باعث افزایش هزینه برق و یخ زدن مواد غذایی یخچال می شود.

چرا یخچال اتوماتیک کار نمی کند؟ برای تعمیرات یخچال بوش به ما تماس بگیرید.



یکی از دلایل کار نکردن یخچال اتوماتیک که ممکن است اولین پارامتری باشد که متوجه آن می شوید، گرفتگی لوله آب است.این لوله از مخزن آب تا بالای یخچال امتداد دارد و به دلیل رسوبات و کثیفی که ممکن است اگر انباشته شوند، ممکن است مسدود شود که از کارکرد یخچال جلوگیری می کند. درست و خودکار.

یکی دیگر از دلایلی که یخچال و فریزر اتوماتیک کار نمی کند می تواند مشکلات الکتریکی باشد ، این مشکلات می تواند شامل قطع برق ، کابل های قدرت بد یا خرابی ترانسفورماتور باشد ، اگر یخچال اتوماتیک پایه الکتریکی نداشته باشد ، می توانید مشکل را حل کرده و آن را روشن کنید. آن را روشن کنید، آن را جدا کنید. آن را روشن کنید و دوباره وصل کنید، ممکن است مشکل برق حل شود و یخچال اتوماتیک به درستی کار کند.

دلایل فنی چرا یخچال به طور خودکار کار نمی کند

برخی از دلایلی که تا اینجا ذکر شد، دلایل ساده ای برای کار نکردن خودکار یخچال بود که به راحتی و بدون نیاز به مهارت قابل حل است. در ادامه به موارد دیگری که باعث کار نکردن یخچال اتوماتیک می شود اشاره می کنیم.

ایجاد نشتی در گاز مبرد

یکی از دلایلی که یخچال شما کار نمی کند گاز داخل آن است. این امر در یخچال های مختلف به روش های مختلف دیده می شود.

در یخچال های قدیمی شاهد یخ زدگی یا یخ در فریزر هستیم، این نشان دهنده نشتی گاز است، برای تایید وجود نشتی باید یخچال را خاموش کنید تا یخبندان آب شود سپس یخچال را روشن کنید.

اگر فکر می کنید که یخچال به اندازه کافی سرد نیست، یخچال سرد نمی شود، یعنی هوا در جریان است، برای حل این مشکل باید از دکتر دکتر کمک بگیرید. شما تخصص لازم را دارید

یخچال های جدید یک صفحه سرد دارند که در انتهای یخچال قرار می گیرد، اگر در ناحیه این صفحه یخ زدگی باشد یا صفحه خیس باشد گاز نشت می کند، در این صورت مبرد نشت می کند. تجربه.

بخاری یخ زدایی مشکل دارد

در یخ زدایی یخچال ها، بخاری یخ لوله های یخچال را آب می کند، به دلیل یخ در لوله اپراتور یخچال، یخچال به صورت خودکار کار نمی کند، در صورت وجود چنین مشکلی بهتر است با تعمیرکار تماس بگیرید. برای اطمینان از سالم بودن بخاری از آچار کمک بگیرید و در صورت خرابی بخاری را تعویض یا تعمیر کنید تا به یخچال آسیب نرسد و مشکل برطرف شود.

آیا گرد و غبار در لوله کندانسور وجود دارد

یکی دیگر از دلایل کار نکردن یخچال اتوماتیک وجود گرد و غبار در لوله کندانسور است که به مرور زمان لوله کندانسور پشت یخچال گرد و غبار می شود این گرد و غبار جمع شده و در نهایت کار یخچال اتوماتیک را متوقف می کند پس این مشکل را برطرف کنید. ، باید این لوله کندانسور را تمیز کنید و بهتر است این کار را به طور مرتب انجام دهید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

خرابی تایمر یخ زدایی یخچال

زمان یخ زدایی یا یخ زدایی در یخچال توسط تایمر یخ زدایی انجام می شود که در صورت خرابی این قطعه بخاری یخ زدایی به موقع فعال نمی شود و یخ و یخ زدگی در یخچال باقی می ماند و همچنین یخ زدگی باقی مانده از هوا. یخ زدایی نیاز به دانش و تجربه دارد پس باید از تعمیرکاران حرفه ای دکتر آچار کمک بگیرید.

خرابی موتور یخچال

وقتی در یخچال را باز می کنید، موتور یخچال و فریزر سر و صدای زیادی ایجاد می کند و این سر و صدا یکنواخت است ، تشخیص و عیب یابی در این زمینه باید توسط متخصصان و تکنسین های تعمیر انجام شود.

خرابی ترموستات یخچال

یکی از رایج ترین دلایل کار نکردن یخچال اتوماتیک خرابی ترموستات است، یکی از مهمترین وظایف ترموستات بررسی و تنظیم دمای داخل و خارج است. اگر دمای داخل یخچال خیلی گرم یا خیلی سرد است، ممکن است به دلیل نقص در کار باشد. نظارت بر سلامت ترموستات همانند ترموستات نیاز به تخصص دارد، بنابراین باید توسط افراد متخصص انجام شود.

میز یخچال فریزر مشکل دارد

در تمامی یخچال های جدید سنسور دستگاه می تواند یکی از دلایل عدم اتوماسیون یخچال باشد زیرا برد یخچال بسیار گران است بنابراین باید توسط افراد حرفه ای و متخصص بررسی و کنترل شود تا بتوانید از یک متخصص استفاده کنید. خدمات مرکز از دکتر کمک بگیرید. ترشی.

کویل ها و لوله های کندانسور کثیف هستند

کثیفی کویل و لوله کندانسور یکی از دلایل اصلی خود تمیز نشدن یخچال است. کویل ها در پشت یخچال قرار دارند و تاثیر زیادی در چرخه خنک کننده یخچال دارند. کندانسور گاز خنک کننده موجود در کویل ها را به اتاق منتقل می کند، کمپرسور آن را برمی گرداند، بیرون است، اگر یخچال را دورتر از دیوار قرار دهید، گردش هوا افزایش می یابد و اگر لوله ها کثیف باشند، لوله های کندانسور یخچال را خنک می کنند. . گاز مبردی که از آنها عبور می کند به درستی خنک نمی شود و به همین دلیل است که یخچال با گاز داغ خوب کار نمی کند و به همین دلیل به طور خودکار کار نمی کند. برای استفاده از خدمات پس از فروش بوش با ما در ارتباط باشید.



نبود لاستیک نزدیک در

اگر قسمت هایی که سرما را نگه می دارند آسیب ببینند، یخچال به طور خودکار کار نمی کند، درب یخچال دور درب لاستیک دارد و اگر این لاستیک آسیب ببیند و هوا از یخچال خارج شود، یخچال به درستی کار نمی کند. .



نوشته شده توسط nosrat14 در یک شنبه 17 دی 1402

آهنگ جدید حمید عسکری به نام «عشق تو کاش دیوونم کنه»

متن آهنگ عشق تو کاش دیوونم کنه حمید عسکری

عشق تـو
کـاش دیوونم کنه
خدا جای تـو
از عمرم کم کنه
ماه من
تو آسمونم تویی

 https://musicdel.ir/single-tracks/154005/



نوشته شده توسط nosrat14 در سه شنبه 23 آبان 1402

معنی کلمه فرشته به انگلیسی همراه چند مثال

معنی کلمه “فرشته” به انگلیسی “angel” است. در زیر برای شما چند مثال با کلمه ی فرشته برای شما آماده کرده ایم.

 

1. The angel appeared to Mary and delivered the good news.

فرشته به مریم ظاهر شد و خبر خوب را اعلام کرد

2. She is like an angel with her kind heart and gentle nature.

او مانند یک فرشته است با قلب مهربان و طبیعت نرم

3. The little girl believes that her guardian angel is always watching over her.

دخترک کوچک اعتقاد دارد که فرشته نگهبانش همیشه نگاه می‌کند

4. The angelic voice of the singer captivated the audience.

صدای فرشتگانی خواننده، مخاطبان را به خود جذب کردجوان ایرانی (irjavan.com)

5. The child’s innocent face had an angelic glow.

چهره بی‌گناه کودک، تابشی فرشتگانی داشت

6. He was her guardian angel, always protecting her from harm.

او فرشته نگهبان او بود، همیشه از آسیب به او محافظت می‌کرد

7. The angelic figure in the painting seemed to come to life.

شکل فرشتگانی در تابلو به نظر می‌رسید زنده شده است

8. She felt a sense of peace and comfort, as if an angel was watching over her.

او احساس صلح و آرامش می‌کرد، گویی یک فرشته در نظر او نگاه می‌کند

9. The angelic choir sang hymns of praise in the church.

کورال فرشتگانی تسبیحات تمجید را در کلیسا خواند

10. The old woman believed that her deceased husband had become her guardian angel.

زن پیر اعتقاد داشت که شوهر متوفایش به فرشته نگهبانش تبدیل شده است

 https://irjavan.com/%d9%85%d8%b9%d9%86%db%8c-%da%a9%d9%84%d9%85%d9%87-%d9%81%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%da%af%d9%84%db%8c%d8%b3%db%8c/



نوشته شده توسط nosrat14 در جمعه 21 مهر 1402

آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «تولدت»

متن آهنگ تولدت محسن ابراهیم زاده

 

امشب تولد توئه من خیلی دورم

اما بیا خیال کنیم پیشت نشستم
ببند چشاتو تا منو بهتر ببینی

منم برای دیدنت چشامو بستم

شاید الان دور و برت خیلی شلوغه

اما کنارت واسه من یه جا نگهدار
نذار کسی بفهمه که دلت گرفته

آهنگی که دوسش داری بذار رو تکرار

 https://musicdel.ir/single-tracks/117506/



نوشته شده توسط nosrat14 در یک شنبه 9 مهر 1402

آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «پدرم اینجا و مادرم اینجا و وطنم ایرانه»

متن آهنگ پدرم اینجا و مادرم اینجا و وطنم ایرانه محسن چاوشی

پدرم اینجا و مادرم اینجا و وطنم ایرانه
آخه من کجا برم همه جا جز اینجا واسه من زندانه
عشق من اینجا و پسرم اینجا و اهل کردستانه
مرده و زنده من تشنه لب دنبال خاک خوزستانه
آخه من کجا برم رمضوناش رنگ ربنای مست شجریان باشه
یا موذن زاده اذان افطارش جادوی خلوتی شهر تهران باشه
بچه ی غمگین شط خرمشهرم که تموم دنیاش قد آبادانه
دل تنگم خونه دل خونم مسته سرخی خورشید غروب هرمزگانه
من غریبم همه جا مثل ابر پاییز همه جا میبارم
اما تو خاک خودم موندن و مردنمو بیشتر دوست دارم
آخه من کجا برم رمضوناش رنگ ربنای مست شجریان باشه
یا موذن زاده اذان افطارش جادوی خلوتی شهر تهران باشه
چاوشی خون تو و مردم تنهاتم تکیه کن به قلب تا ابد همراتم

 

 آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «پدرم اینجا و مادرم اینجا و وطنم ایرانه»



نوشته شده توسط nosrat14 در شنبه 8 مهر 1402

چگونه برای صرفه جویی پول با تست افسردگی؟

افسردگی همچنین می تواند در زنان پس از بارداری و تولد فرزند سالم رخ دهد. افسردگی پس از زایمان (Postpartum Depression) نوعی افسردگی است که بعد از بچه دار شدن رخ میدهد و تا 15 درصد افراد را تحت تاثیر قرار میدهد. گاهی اوقات زنان به دلیل اینکه در معرض آسیب رساندن به خود یا شخص دیگری قرار دارند ، به بیمارستان منتقل می شوند. افسردگی افراد مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد و شما ممکن است فقط برخی از این علائم را داشته باشید. برخی از زنان برای بدست آوردن آرامش غذا می خورند اما به دلیل افزایش وزن به آنها احساس بدی دست می دهد. افسردگی باعث می شود که شما احساس کنید که بسیار خسته هستید و انرژی ندارید. افسردگی بعد از زایمان می تواند هر گونه میلی را از بین ببرد. ابتدا باید از سوال 1 که به شما نمایش داده شده است، پاسخ خود را از بین گزینه ها انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید. این پالس های مغناطیسی بدون درد از جمجمه عبور می کنند و سلول های مغزی را تحریک می کنند.این موضوع می تواند ارتباط بین قسمت های مختلف مغز را بهبود ببخشد و علائم افسردگی را کاهش دهد. علائم دیگر شامل بی خوابی (عدم توانایی خواب) ، احساس تحریک و عصبانیت ، بی قراری و احساسات و رفتارهای عجیب و غریب است.

گاهی وقت ها مادر احساس پریشانی، پوچی یا احساس گناه میکند و این احساس ها تقصیر مادر نیست بلکه ناشی از زمینه افسردگی است که برای هر زنی امکان دارد که بعد از زایمان دچار شود اما در بعضی از مادرها خیلی شدت پیدا میکند. اینکه هر چند وقت یک بار علایم رخ می دهد ، چه مدت طول می کشد و چه شدت احساس می شود می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. افسردگی اغلب ممکن است به اشتباه درک شود، انگ زده شود و در نتیجه درمان نشود، بنابراین معمولاً احساس ناامیدی تداوم می یابد. از زمان شروع اولیه فعالیت در دنیای روانشناسی ، تست افسردگی NEO به عنوان یک ابزار تشخیصی شخصیت انسان ها معرفی شده است. تست افسردگی بک. آیا شما افسرده هستید؟ شما تنها کسی نیستید که چنین احساسی دارید و این به این معنی نیست که شما والدین بدی هستید. علایم افسردگی برای همه یکسان نیست.

هیچ ضرری ندارد یا شرم آور نیست اگر از کسی بخواهید کمک کند تا دوباره احساس بهتری داشته باشید. فرقی نمیکند که مادر یا پدر یک نوزاد باشید؛ اگر پس از تولد فرزندتان احساس افسردگی میکنید شاید نخواهید بپذیرید یا از پذیرش آن دچار اضطراب شوید. اگر فکر می کنید ممکن است افسرده باشید ، اولین قدم جهت درمان این است که با روان شناس صحبت کنید. ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید و فکر کنید که نمی توانید از عهده مسولیت هایتان بر آیید. افسردگی باعث میشود که شما افکار بسیار منفی داشته باشید مثلا فکر کنید مادر خوبی نیستید و یا کودکتان شما را اذیت میکند. ممکن است مادر اشتهای خود را از دست بدهد و یا فراموش کند که غذا بخورد. روان پریشی پس از زایمان یک بیماری روانی بسیار جدی است که می تواند مادرانی که تازه زایمان کرده اند را را درگیر کند. ممکن است در ابتدا افسردگی پس از زایمان با افسردگی نوزاد اشتباه گرفته شود - اما علائم شدیدتر هستند و بیشتر طول میکشند. به همین علت برای تشخیص این حالت روحی نباید از علائم افسردگی در جسم فرد غافل ماند. زنان در این حالت می توانند ارتباط خود را با واقعیت از دست دهند ، دچار توهم شنوایی (شنیدن چیزهایی که در واقع اتفاق نمی افتند ، مانند شخصی که صحبت می کند) و توهمات (به شدت باور داشتن چیزهایی که کاملاً غیر منطقی هستند).

افسردگی درجههای مختلفی دارد و میتواند از حالت ملایم (با دورههای موقتی غم) تا حالتهای شدید را شامل شود. هم چنین یک سری بیماریهای جسمی مانند پرکاری تیروئید نیز میتواند در فرد، افسردگی را القا کند اما در بیشتر موارد، افسردگی ترکیبی از عوامل بیولوژیکی، روانشناختی و اجتماعی است که از فرد تا فرد دیگر متفاوت است. ممکنه اینقدر زندگی­تون خوب باشه که همه بهتون حسادت کنن اما باز هم افسرده باشین! تمام دستورالعملهایی که بر روی جعبه دارو نوشته شده است را رعایت کنید. طبق گزارش محققان بر طبق داده های 1993 تا 2007 ، تقریباً 4٪ از پدران در سال اول پس از تولد فرزند خود افسردگی را تجربه می کنند. وقتی افراد بیش از دو سال از افسردگی رنج می برند، وضعیت آنها مزمن می شود. با تولد 12 سالگی کودک ، از هر 5 پدر حدود 1 نفر یک یا چند دوره افسردگی را تجربه می کنند. پدران جوان تر و کسانی که سابقه افسردگی دارند و کسانی که در تهیه وسایلی مانند خانه یا اتومبیل با مشکل روبرو هستند به احتمال زیاد افسردگی را تجربه می کنند. به افرادی که در معرض ابتلا به یک دوره جدید افسردگی هستند، پیشنهاد میشود که تا مدت زبان حتی بیشتری دارو مصرف کنند.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد بهترین روانشناس در تهران لطفا به بازدید از وب سایت ما.



نوشته شده توسط nosrat14 در پنج شنبه 26 مرداد 1402

آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «میشی فداش»

متن آهنگ میشی فداش محسن ابراهیم زاده

کار دنیارو باش تا که میشی فداش چجوری آخه انقده راحت میذاره میره
چی میخواستی چی شد همه بحثا بیخود تو میمونی تو خلسه ی نبود حسشو حال و هواش
کار دنیارو باش تا که میشی فداش به این فکر میکنی که تو چی کم گذاشتی براش
کار دنیارو باش میدونم که یواش یواش دلت براش داره تنگ میشه حتی واسه صداش
دار و ندارم و دل بیچارمو همه چیم وقف چشمای گیرات شد و
همه ی عمرمو کل وجودمو همه ی خوبیام به چشمت ایراد شد و

 آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «میشی فداش»



نوشته شده توسط nosrat14 در پنج شنبه 26 مرداد 1402

پلاگین فرم ساز cformsII


یکی از مواردی که باعث محبوبیت وردپرس در بین وب مسترها می شود، در دسترس بودن امکاناتی است که می توان اضافه کرد. یکی از این ویژگی ها استفاده از افزونه های فرم ساز است. ما در مورد یکی از این افزونه ها با شما صحبت خواهیم کرد. بیایید به دنبال کردن وبلاگ ادامه دهیم.

به طور کلی طراحی فرم های جداگانه برای هر برنامه نویسی کار دشواری در نظر گرفته می شود. اما امروز می خواهیم افزونه ای به نام cformsII را به شما معرفی کنیم که وردپرس آن را به عنوان سیستم مورد نظر خود انتخاب کرده است. با نصب این افزونه به راحتی می توانید هر فرمی را با هر نوع استایل فیلد طراحی کنید.

این افزونه دارای امکانات زیادی است که به اختصار به برخی از آنها اشاره می کنیم.

طراحی فرم های چند صفحه ای

فرآیند ایجاد و استقرار فرم آسان

با فرم های از پیش تنظیم شده به راحتی شروع کنید

امکان ارسال فرم با ajax

امکان درج تصاویر و اسناد با فرم

فقط کافیست افزونه را از ما دانلود و نصب کنید، پس از فعال سازی، فرم خود را ایجاد کرده و با استفاده از دکمه افزودن در ویرایشگر حالت ویژوال، آن را به صفحه یا متن مورد نظر اضافه کنید.

مشاهده متن کامل: https://blogten.ir/cformsii-plugin/



نوشته شده توسط nosrat14 در پنج شنبه 5 مرداد 1402

پلاگین تغییر مسیر ویدیو


یکی از مهمترین موضوعات در سئو و بهینه سازی محتوای وب سایت این است که به هر دلیلی چگونه تغییر می کند. شاید مقاله یا صفحه ای در وب سایت خود دارید که می خواهید URL آن را تغییر دهید یا اعتبار آن را به صفحه دیگری منتقل کنید. یک راه حل این است که صفحه فرود را به یک صفحه جدید هدایت کنید. ریدایرکت ها معمولا به دو گروه ریدایرکت های 301 و 302 تقسیم می شوند، همانطور که می دانید ریدایرکت 301 تغییر آدرس دائمی و 302 تغییر آدرس موقت است. به طور کلی، این موضوع و انتقال آدرس صفحه محتوا هنگام تغییر به آدرس جدید چیزی است که باید یاد بگیرید. در این قسمت نحوه کار با افزونه Redirection WordPress را به شما آموزش می دهیم. در این مقاله نکات مهمی وجود دارد که خواندن آن ها را تا انتها توصیه می کنیم. با مجله بلاگتون برای مدیران سایت همراه باشید.

آدرس های خیابان در سایت

همانطور که در ابتدای این مقاله توضیح داده شد، تغییر مسیر یکی از مسائل مهم انتقال آدرس های قدیمی وب سایت به آدرس های جدید است. ریدایرکت به چند روش انجام می شود، یکی در قسمت CMS و دیگری قرار دادن کد و آدرس در Htaccess. یکی از راه حل های محبوب در وردپرس استفاده از افزونه ها است و باید بهترین افزونه را برای این کار در نظر بگیرید. یکی از افزونه هایی که می توان از نظر امنیت، پایداری و مسائلی مانند کاهش کیفیت سایت به آن اشاره کرد، افزونه ریدایرکت وردپرس به نام Redirect است. این افزونه دارای منابع و ویژگی های زیادی است که در طول این مقاله برای شما بررسی کرده ایم. با ما بمان

اهمیت مراجع

یکی از مشکلاتی که در این قسمت از مقاله قصد بررسی آن را داریم، اهمیت تغییر مسیر است. تغییر مسیر معمولا باید زمانی انجام شود که صفحه را به صفحه دیگری منتقل می کنید یا آدرس (URL) صفحه را به هر دلیلی تغییر می دهید، شاید گاهی اوقات بخواهید صفحه را به صفحه دیگری در سایت اعتبار دهید. البته ریدایرکت ها همیشه برای وب سایت های داخلی نیستند و زمانی که می خواهید دامنه وب سایت خود را تغییر دهید باید ریدایرکت نیز انجام دهید. حال، اگر می خواهید آدرس صفحه داخلی وب سایت خود را به صفحه جدید تغییر دهید، باید این کار را از طریق یک افزونه یا روش دیگری انجام دهید. توصیه ما این است که برای ذخیره آدرس ها از افزونه استفاده کنید و به راحتی آن ها را بررسی کنید تا با تغییرات دچار مشکل جدی نشوید.

یکی از مهمترین موضوعات در سئو و بهینه سازی داخلی وب سایت آدرس هایی است که به هر دلیلی تغییر می کنند. شاید مقاله یا صفحه ای در سایت خود دارید که می خواهید URL آن را تغییر دهید یا اعتبار را به صفحه دیگری منتقل کنید. یکی از راه حل ها این است که صفحه فرود را به یک صفحه جدید هدایت کنید. ریدایرکت ها به طور کلی به دو دسته تغییر مسیر 301 و 302 تقسیم می شوند، همانطور که می دانید ریدایرکت 301 تغییر آدرس دائمی و 302 تغییر آدرس موقت است. به طور کلی، این چیزی است که باید یاد بگیرید که در صورت تغییر موضوع و عناوین جدید، عناوین صفحات داخلی را منتقل کنید. در این مقاله نحوه کار با افزونه Redirection وردپرس را به شما آموزش می دهیم. نکات مهم زیادی در این مقاله وجود دارد که توصیه می کنیم تا انتها مطالعه کنید. با مجله وب مستر بلاگتون در ارتباط باشید.

آدرس صفحه را تغییر مسیر دهید

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم، یکی از مهمترین مسائل در هنگام تغییر آدرس یک وب سایت قدیمی به یک آدرس جدید، تغییر مسیر است. فوروارد به چند روش قابل انجام است. یکی اینکه این کار را در قسمت CMS انجام دهید و دیگری قرار دادن کد و آدرس در htaccess. یکی از راه حل های رایج در وردپرس استفاده از افزونه است و باید بهترین افزونه را برای آن پیدا کنید. امنیت، دوام، کیفیت پایین سایت و غیره یکی از افزونه هایی که از زوایای مختلف با آن مواجه می شویم، افزونه وردپرس برای تغییر مسیر به نام Redirection است. این افزونه دارای ویژگی ها و ویژگی های بسیاری است که در ادامه این مقاله به بررسی آنها می پردازیم. با ما بمان

نیاز به ورود دیگری

یکی از موضوعاتی که در این بخش از مقاله قصد بررسی آن را داریم، اهمیت انحراف است. جابجایی معمولاً زمانی انجام می شود که صفحه ای را به صفحه دیگری منتقل می کنید یا به هر دلیلی آدرس (URL) صفحه را تغییر می دهید و گاهی اوقات می خواهید صفحه را به صفحه دیگری در سایت منتقل کنید. البته ریدایرکت همیشه به صفحات داخلی وب سایت ها نیست و زمانی که قصد تغییر دامنه وب سایت خود را دارید، باید تغییر مسیر را تغییر دهید. حال اگر می خواهید آدرس صفحات داخلی وب سایت خود را به صفحات جدید تغییر دهید، باید از طریق افزونه یا غیره این کار را انجام دهید. آدرس ها را ذخیره کرده و به راحتی بررسی کنید تا نگران تغییرات بعدی نباشید.

درخواست

در این مقاله سعی کردیم به بررسی آموزش کار با افزونه ریدایرکت بپردازیم. برای یادگیری بهتر باید ویدیوی ساخته شده در این زمینه را مشاهده کنید. در ویدیو نکات بسیار مهمی را برای شما مرور کرده ایم که شاید مفید باشد. فیلم آموزش ریدایرکت را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید.

مشاهده متن کامل:  https://blogten.ir/redirection-scr-p/

 



نوشته شده توسط nosrat14 در چهار شنبه 4 مرداد 1402

وظایف و بیماری هایی که توسط دکتر طب سنتی درمان می شود؟

شاید کمتر کسی پیدا شود که سابقه رفتن به پزشک را نداشته باشد. همه ما با پزشکانی که در حوزه های مختلف تخصص دارند آشنایی داریم و به طور مثال به راحتی می توانیم پزشکان داخلی، اعصاب، ارتوپد و … پیدا کنیم اما تاکنون مراجعه به دکتر طب سنتی به اندازه مراجعین پزشکی نوین رواج پیدا نکرده هرچند که امروزه نسبت به چند سال پیش مراجعات به پزشکان سنتی نیز به مرور در حال پیشرفت است.

این پزشکان در زمینه درمان بیماری های مختلفی از جمله چاقی، افسردگی، اختلالات هورمونی و …فعالیت می کنند. در ادامه راه ما را همراهی کنید تا وظایف پزشکان طب سنتی را به صورت کامل تر خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

طب سنتی چه نوع طبی است؟
طب سنتی شامل جنبه های پزشکی در علم و دانش سنتی و گونه ای از پزشکی جایگزین که بر اساس اخلاط چهارگانه است و مزاج بنیاد اساسی پزشکی سنتی ایرانی است . در جوامع و نسل های مختلف قبل از دوران پزشکی مدرن شکل گرفته است. طب سنتی بر پایهٔ نظریه‌ها، باورها و تجربه‌های بومی فرهنگ‌های مختلف است. استفاده از طب سنتي در سيستم خدمات بهداشتي درماني توصيه مي شود و اخيرا برنامه استراتژيك توسعه و ترويج طب سنتي را منتشر کرده است. طب سنتی آنلاین می تواند در هر لحظه پاسخگوی ما باشد.


مراحل عملکرد دکتر طب سنتی
یک دکتر طب سنتی باید در ابتدا با انجام معاینات و نیز طرح پرسش هایی از بیمار، بیماری او را تشخیص دهد و حال پس از تشخیص بیماری در پی روند درمانی آن می رود. روش های درمانی توسط دکتر طب سنتی تا حدودی با پزشک نوین متفاوت است چرا که اصول درمان توسط این پزشک، درمان به وسیله تغذیه است.

 

به طور کلی می توان گفت که پزشک طب سنتی در درجه اول می کوشد تا بیماری را به وسیله گیاهان دارویی و کپسول های گیاهی درمان کند و نه داروهای شیمیایی. مزیت این کار این است که از عوارض شیمیایی داروها در امان می مانید.

پزشک پس از درمان به وسیله غذای مناسب، در صورت نرسیدن به نتیجه مطلوب به سراغ روش های درمانی توسط داروهای گیاهی می رود و در تلاش است که با ترکیب کردن گیاهان بدون عوارض، بیمار را درمان کند.

روش های درمانی مداخله ای
همانطور که در بالا بیان کردیم، اولین اقدامات انجام شده توسط پزشک سنتی معاینه و سپس درمان به وسیله تغذیه و پس از آن درمان با گیاهان دارویی است؛ اگر استفاده از این روش ها هم پاسخگو نبود، چه اقداماتی انجام می شود؟ روش درمانی بعد، به کار بردن روش های مداخله ای است که این گزینه معادل عمل جراحی در پزشکی نوین است با این تفاوت که در روش های دستی عوارض بسیار کمتری به سراغ بیمار می آید.


استفاده از روش هایی مانند حجامت، بادکش، زالو درمانی و … از دسته روش های مداخله ای هستند که در مرحله آخر برای درمان بیماری استفاده می شود. انتخاب هر کدام از این روش ها بر عهده دکتر طب سنتی است؛ برای مثال برای درمان کمر درد گاهی حجامت تجویز می شود و گاهی از بادکش استفاده می شود.

پیگیری شرح حال بیمار توسط دکتر طب سنتی
دکتر برای پی بردن به علت بیماری باید یک سری معاینات لازم را انجام داده و سپس بر اساس اظهارات بیمار، مشکل اصلی او را تشخیص دهد. در ادامه موارد شرح حال بیمار که پزشک باید آن ها را بررسی کند، عنوان خواهیم کرد:

سابقه داروهای مصرفی
سابقه هر نوع عمل جراحی
شرح حالی از اعصاب و روان
وضعیت خواب
سلامت اندام های دستگاه تناسلی
سلامت اندام های داخلی بدن
وضعیت پوستی بیمار
مفاصل
آگاهی از نحوه تغذیه بیمار
وضعیت بارداری و یا شیر دهی
بررسی شرایط گوارشی
و سایر مواردی که گاهی از روی وضعیت ظاهری بیمار نیز قابل تشخیص است.
دکتر طب سنتی چه بیماری هایی را درمان می کند؟
بیشتر بیماری هایی که به وسیله پزشکی نوین درمان می شوند، با کمک یک پزشک طب سنتی تحصیل کرده نیز قابل درمان است. درمان به وسیله طب سنتی شاید کمی دیرتر نتیجه دهد اما در عوض هزینه بسیار کمتری را روی دست بیمار می گذارد. همچنین استفاده از داروهای شیمیایی خود عوارض زیادی را به دنبال دارد و با وجود آنکه تاثیر پذیری سریعی دارند اما گاهی مشکلات ناخواسته دیگری را به وجود می آورند. چند بیماری که وسیله طب سنتی درمان می شوند عبارتند از:

چاقی
مشکلی که امروزه بسیار رواج پیدا کرده، مسئله چاقی است. هر چند که دکتر طب سنتی با تجویز دارو می تواند در این زمینه به شما کمک کند اما قطعا اولین پیشنهاد او، انجام ورزش و نیز تحرک زیاد است. استفاده از برنامه های غذایی سالم توسط دکتر یکی دیگر از روند های درمانی توسط دکتر طب سنتی است.

مشکلات پوستی
مشکلات پوستی معمولا به علت تغذیه نامناسب، استفاده از کرم های آرایشی غیر استاندارد، هوای آلوده و… به وجود می آید. دکتر طب سنتی معمولا با تجویز داروهای ترکیبی و نیز ارائه اصول تغذیه ای در این جهت به شما کمک می کند. گاهی استفاده از روش های زالو درمانی نیز بر حسب شرایط بیمار توسط پزشک تجویز می شود.جوان ایرانی (irjavan.com)

درد مفاصل
گاهی انجام فعالیت های سنگین و یا وارد شدن ضربه در اثر تصادفات موجب بروز کمر درد، گردن درد و یا اختلال در سایر مفاصل بدن می شود. استفاده از داروهای ترکیبی، ارائه تمرینات مناسب و نیز به کار بردن روش های مداخله ای مانند حجامت در درمان مشکلات مفاصل به کار برده می شود.

قند خون بالا
کسانی که دچار دیابت نوع ۱ یا ۲ هستند می توانند در کنار انسولین از داروهای گیاهی در طی درمان به روش سنتی نیز استفاده کنند. فراموش نکنید که استفاده از این دو مورد با هم دیگر تداخلی ایجاد نمی کند اما بهتر است که در خصوص آن با پزشک مربوطه مشورت نمایید.

استفاده از انسولین در کنار داروهای گیاهی می تواند تاثیر دارو را چندین برابر کرده و روند درمان را سرعت ببخشد. دوز مصرفی از دارو را تحت مشاوره پزشک تنظیم کنید.


سایر بیماری ها
علاوه بر بیماری هایی که در بالا توضیح دادیم طیف گسترده ای از بیماری های دیگر توسط پزشک سنتی قابل درمان هستند. این بیماری ها عبارتند از:

مشکلات گوارشی
مشکلات مربوط به اعصاب و روان
رفلاکس معده
لاغری
بیماری های تنفسی
مشکلات ریوی
مشکلات کلیوی
درد معده
روده تحریک پذیر
بی اشتهایی
ناراحتی های قلبی

https://irjavan.com/%d8%a8%db%8c%d9%85%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d8%b7%d8%a8-%d8%b3%d9%86%d8%aa%db%8c-%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%da%a9%d9%86%d8%af/



نوشته شده توسط nosrat14 در یک شنبه 25 تير 1402

آهنگ جدید فرزاد فرزین به نام «لعنت به تو به عشق تو»

متن آهنگ لعنت به تو به عشق تو فرزاد فرزین

 

اینجا ته خطه خداحافظ این واقعیته خداحافظ
حرفی نداریم ما با هم دیگه هیچی نمیخوام بشنوم دیگه
عشقت اگه منم پس اون کیته چرا همش چشات به گوشیته
خودت کنارمی دلت با اون یا جای منه تو دلت یا اون
دلیلی نداره دیگه بمونم حالا که با اون راحتی
لعنت به تو به عشق تو به تو و اون گوشی لعنتی
نمیخوام دیگه بمونم حالا که با اون راحتی
لعنت به تو به عشق تو به تو و اون گوشی لعنتی
نگاه نکن توی چشام دعوت نکن منو به شام
بهم دیگه زنگ نزن حرفای قشنگ نزن
نمیخوام باشم پیش تو چرا حالیت نمیشه تو
بهم دیگه زنگ نزن حرفای قشنگ نزن

 

https://musicdel.ir/single-tracks/177152/



نوشته شده توسط nosrat14 در یک شنبه 11 تير 1402

آهنگ جدید رستان به نام «نگرانم نکن»

متن آهنگ رستان نگرانم نکن

ساحل به ساحل
دریا به دریا
گشتم نبودی
من موندم اینجا
تنهای تنها

تو بودی دنیام
چه دیدنی بود
ای جاده ها کاش
اونی که میرفت
برگشتنی بود

نگرانم نکن
بگو عشقی نداری به جز من
نگرانم نکن
دیگه اسمی نیاری به جز من
نگرانم نکن
چه شبایی غمت
شده جای تو سنگ صبورم
هنوزم عاشقم
چی بگم آخه رفته غرورم
نگرانم نکن

این هوا که غم داره
داغتو میذاره
روی دل من
موج تو دوره از ساحل من،از ساحل من
جز تو عشق دیوونه
حالمو میخونه
کی از تو چشام
چی مونده از تو
تو خواب و رویام
جز ارزوهام
تموم دنیام

نگرانم نکن
بگو عشقی نداری به جز من
نگرانم نکن
دیگه اسمی نیاری به جز من
نگرانم نکن
چه شبایی غمت
شده جای تو سنگ صبورم
هنوزم عاشقم
چی بگم آخه رفته غرورم
نگرانم نکن

 آهنگ جدید رستان به نام «نگرانم نکن»



نوشته شده توسط nosrat14 در یک شنبه 31 ارديبهشت 1402

خواص و مضرات زرشک + آب زرشک برای سلامتی

به طور طبیعی زرشک دارای طیف باورنکردنی از فواید سلامتی قابل‌توجهی است. این گیاه حاوی بربرین برای بیش از 2500 سال به دلیل خواص دارویی آن مورداستفاده قرار گرفته است. زرشک به دلیل محتوای بربرین که دارند اغلب برای اهداف دارویی مشابه استفاده می‌شود. دامنه خواص زرشک بسیار گسترده است.

حالا سؤالی که مطرح است این است که چرا بربرین این‌قدر مهم است؟ زیرا بربرین نشان‌داده‌شده است که از رشد باکتری‌ها جلوگیری می‌کند و التهاب را کاهش می‌دهد، زیرا می‌دانیم که التهاب ریشه بیشتر بیماری‌های مزمن است. علاوه بر این، عصاره زرشک اثرات مفیدی بر روی سیستم قلبی عروقی و عصبی دارد. مطالعات نشان داده‌اند که زرشک غنی از آنتی‌اکسیدان حتی می‌تواند به پیشگیری از انواع سرطان کمک کند. خواص و مضرات زرشک را در این مطلب از جوان ایرانی با هم بررسی می‌کنیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

 

زرشک چیست؟
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87.gif است

گیاه زرشک یکی از تقریباً 500 گونه درختچه خاردار همیشه سبز یا برگ‌ریز از جنس Berberis و خانواده Berberidaceae است. درختچه زرشک یا بوته زرشک در اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای مرکزی رایج است.

میوه، ساقه و پوست ریشه این گیاه حاوی آلکالوئیدها هستند که برجسته‌ترین آنها بربرین است. مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که بربرین دارای اثرات ضد تشنج، ضد میکروبی، ضد التهابی، کاهش فشار خون و آرام بخش است.

همچنین نشان داده شده است که بربرین تأثیر مثبتی بر سیستم ایمنی دارد و آن را برای طیف گسترده‌ای از عفونت‌ها و بیماری‌ها مفید می‌کند. علاوه بر بربرین و ویتامین C، زرشک حاوی ویتامین B تیامین نیز می‌باشد.

 

خواص زرشک
زرشک به طور کلی از هر نوعی که باشد خواص بسیار چشم‌گیری را دارا می‌باشد. زرشک دارای طعم ترش و کمی شیرین است و می توان آن را به صورت خام، مربا یا به عنوان جزئی از غذاهای برنجی و سالاد مصرف کرد. همچنین می توان از آنها آب میوه گرفت یا برای تهیه چای استفاده کرد.

فرم‌های تکمیلی زرشک شامل کپسول‌های خشک شده، عصاره‌های مایع و پمادها یا ژل‌های ساخته شده از انواع زرشک‌ها یا عصاره بربرین است. با این حال، به دلیل تحقیقات محدود در انسان، دوز توصیه شده برای مکمل‌های زرشک یا بربرین وجود ندارد.

خواص زرشک برای مبارزه با عفونت!
بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که بربرین موجود در زرشک دارای توانایی‌های ضد میکروبی و ضد قارچی قابل توجهی است. با مهار توانایی باکتری‌ها برای اتصال به سلول‌های انسانی، به محافظت در برابر بسیاری از عفونت‌ها کمک می‌کند.

زرشک برای کاهش انواع زیادی از التهاب و عفونت در بدن استفاده می‌شود. به عفونت‌های مثانه، مجاری ادراری و دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین به تسکین بیماری‌های رایج دستگاه تنفسی از جمله گلودرد، احتقان بینی، سینوزیت و برونشیت کمک می‌کند. عفونت‌های کاندیدا نیز ممکن است با استفاده از این گیاه بهبود یابد.

 

خواص زرشک برای دستگاه گوارش!
بربرین روی ماهیچه‌های صافی که روده‌ها را می‌پوشانند، عمل می‌کند و به بهبود هضم و کاهش درد دستگاه گوارش کمک می‌کند. زرشک حتی یک درمان موثر برای اسهال، از جمله اسهال مسافرتی و اسهال ناشی از مسمومیت غذایی است.

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که این دارو مشکلات گوارشی را سریع‌تر از آنتی‌بیوتیک‌ها بهبود می‌بخشد. (به احتمال زیاد به دلیل خواص قابض آن.) مطالعاتی مانند آنچه در مجله بیماری‌های عفونی منتشر شد نشان داد که بربرین اسهال باکتریایی را بدون هیچ گونه عوارض جانبی منفی تسکین می‌دهد.

خواص زرشک برای دیابت!
زرشک اثرات مثبت ثابت شده‌ای بر قند خون دارد و آن را به یک انتخاب عالی برای پیشگیری و بهبود دیابت تبدیل می‌کند. یک مطالعه انجام شده بر روی بربرین، مصرف 500 میلی گرم از این ترکیب موجود در زرشک را دو تا سه بار در روز به مدت سه ماه با مصرف داروی متفورمین رایج دیابت مقایسه کرد. بربرین قادر بود قند خون و متابولیسم لیپید را به همان اندازه متفورمین کنترل کند و محققان بربرین را به عنوان یک “عامل کاهش‌دهنده قند خون خوراکی قوی” توصیف کردند.

مطالعات اضافی همچنین نشان داده است که بربرین اختلالات متابولیسم گلوکز و لیپید را بهبود می‌بخشد. یک مطالعه منتشر شده در Evidence-Based Complementary and Alternative Medicine نشان داد که بربرین می‌تواند حساسیت به انسولین را با تنظیم ترشح آدیپوکین (پروتئین‌های سیگنال‌دهنده سلولی) بهبود بخشد. نشان داده شده است که آدیپوکین‌ها باعث التهاب و مقاومت به انسولین می‌شوند.

 

خواص زرشک برای قلب!
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %D9%82%D8%B1%D9%85%D8%B2.jpg است

هنگامی که صحبت از سلامت قلب به میان می‌آید، بسیاری از خواص دارویی گونه‌های گیاه Berberis از جمله اثربخشی در بهبود فشار خون بالا، بیماری ایسکمیک قلبی، آریتمی‌های قلبی و کاردیومیوپاتی گزارش شده است.

فیبریلاسیون دهلیزی یک ضربان قلب نامنظم و اغلب سریع است که معمولاً باعث جریان خون ضعیف می‌شود. داروهای جایگزین، از جمله یوگا، طب سوزنی، بیوفیدبک و مکمل با گیاهانی مانند زرشک، در درمان فیبریلاسیون دهلیزی بسیار موثر هستند.

یک مطالعه در سال 2015 گزارش داد که بربرین آلکالوئید فعال زرشک یک اثر بیوشیمیایی در قلب ایجاد می‌کند که دوره مقاوم‌سازی موثر را طولانی می‌کند و فیبریلاسیون دهلیزی را بهبود می‌بخشد. این مطالعه نتیجه می‌گیرد که بربرین به عنوان یک ماده ضد آریتمی کلاس IA یا III عمل می‌کند، اما مزایای بربرین در فیبریلاسیون دهلیزی/ فلوتتر دهلیزی به طور سیستماتیک در آزمایشات بالینی انسانی مورد مطالعه قرار نگرفته است – بنابراین پذیرش اصلی آن در درمان فیبریلاسیون دهلیزی همچنان ادامه دارد. همچنین نشان داده شده است که زرشک باعث کاهش تراکم کلسترول و تری گلیسیرید سرم می‌شود که برای سلامت قلب و سلامت کلی بسیار عالی است.

 

خواص زرشک برای مبارزه با با سندرم متابولیک!
سندرم متابولیک یک اختلال متابولیک است که نه یک، بلکه ترکیبی از سه یا چند مورد از مشکلات بهداشتی زیر را شامل می‌شود: چاقی شکمی، قند خون بالا، سطح تری گلیسیرید بالا، فشار خون بالا یا کلسترول HDL (“خوب”) پایین.

خواص زرشک برای پاکسازی کبد و کیسه صفرا!
کبد خون ما را سم‌زدایی می‌کند، صفرا مورد نیاز برای هضم چربی را تولید می‌کند، هورمون‌ها را تجزیه می‌کند و ویتامین‌ها، مواد معدنی و آهن ضروری را ذخیره می‌کند. وظیفه اصلی کیسه صفرا ذخیره صفرای غنی از کلسترول است که توسط کبد ترشح می‌شود. صفرا چیزی است که به بدن شما در هضم غذاهای چرب کمک می‌کند.

زرشک ترشح صفرا را بهبود می‌بخشد. زرشک با افزایش ترشح صفرا برای بهبود سلامت کبد و کیسه صفرا و همچنین کاهش کلسترول بد LDL بسیار عالی است.

ترشح صفرا در بدن می‌تواند توسط عوامل مختلفی از جمله رژیم غذایی نامناسب مختل شود. توانایی بربرین برای کمک به ترشح صفرا قابل توجه است زیرا کلسترول تقریباً منحصراً از طریق صفرا از بدن دفع می‌شود. مواد زائد نیز از طریق ترشح صفرا از بدن خارج می‌شوند.

 

حاوی ترکیبات گیاهی مفید!
زرشک سرشار از بربرین است، یک ترکیب گیاهی منحصر به فرد که ممکن است با چندین فواید سلامتی همراه باشد. بربرین عضوی از خانواده آلکالوئیدها است، گروهی از ترکیبات که به دلیل اثرات درمانی شناخته شده است.

مطالعات نشان داده‌اند که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و با آسیب سلولی ناشی از مولکول‌های واکنشی به نام رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. همچنین، بربرین ممکن است به کاهش سطح قند و کلسترول خون، کند کردن پیشرفت سلول‌های سرطانی خاص، مبارزه با عفونت‌ها و اثرات ضد التهابی کمک کند.

خواص زرشک برای درمان اسهال!
زرشک قرن هاست که برای درمان اسهال استفاده می‌شود. این خاصیت زرشک احتمالاً به دلیل غلظت بالای بربرین در آنها است که با مهار گیرنده‌های خاص به کند کردن ترانزیت مدفوع از روده شما کمک می‌کند و در نتیجه از اسهال جلوگیری می‌کند.

یک مطالعه بر روی 196 بزرگسال مبتلا به سندرم روده تحریک‌پذیر غالب با اسهال (IBS-D) نشان داد که مصرف 800 میلی‌گرم بربرین هیدروکلراید در روز به طور قابل‌توجهی دفعات اسهال و نیاز فوری به اجابت مزاج را در مقایسه با دارونما کاهش می‌دهد.

 

خواص زرشک برای دندان!
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %DA%A9%D8%A7%D8%B3%D9%87.jpg است

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره زرشک می‌تواند با التهاب مبارزه کند. این احتمالاً به این دلیل است که بربرین به عنوان یک عامل ضد التهابی قوی عمل می‌کند. بنابراین، ممکن است به درمان بیماری‌های التهابی دندان مانند التهاب لثه که با تجمع پلاک، تورم و تحریک لثه‌ها مشخص می‌شود، کمک کند.

یک مطالعه روی 45 پسر بین 11 تا 12 سال نشان داد که استفاده از ژل دندانی زرشک به مدت 21 روز باعث کاهش پلاک و التهاب لثه به میزان قابل توجهی نسبت به دارونما شد. این مطالعه همچنین نشان داد که ژل زرشک موثرتر از خمیردندان سنتی ضد پلاک است. این نتایج نشان می‌دهد که درمان‌های زرشک ممکن است سلامت دندان را بهبود بخشد.

 

خواص زرشک برای مبارزه با سرطان!
راه های مختلفی وجود دارد که زرشک ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد که همگی مربوط به بربرین است. از آنجایی که بربرین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند، ممکن است به مبارزه با آسیب اکسیداتیو زمینه‌ای مرتبط با توسعه سرطان کمک کند. علاوه بر این، بربرین ممکن است باعث مرگ سلول‌های سرطانی شود، از تکثیر سلول‌های سرطانی جلوگیری کند و آنزیم‌های دخیل در چرخه زندگی سلول‌های سرطانی را مهار کند. چندین مطالعه نشان داده‌اند که بربرین از رشد تومور جلوگیری می‌کند و باعث مرگ سلولی در سلول های سرطانی پروستات، کبد، استخوان و سینه انسان می‌شود.

خواص زرشک برای مبارزه با آکنه!
زرشک ممکن است در درمان آکنه، یک بیماری پوستی که با برآمدگی‌های ملتهب و جوش مشخص می‌شود، نقش داشته باشد. به طور خاص، بربرین و سایر ترکیبات موجود در زرشک ممکن است به مبارزه با التهاب و عفونت‌های مرتبط با آکنه کمک کند.

یک مطالعه در نوجوانان مبتلا به آکنه متوسط ​​تا شدید نشان داد که مصرف 600 میلی‌گرم عصاره خشک زرشک در روز به مدت 4 هفته به طور قابل توجهی میانگین تعداد ضایعات را در مقایسه با دارونما کاهش می‌دهد. این مطالعه به این نتیجه رسید که عصاره زرشک ممکن است یک گزینه درمانی ایمن و موثر برای نوجوانان مبتلا به آکنه باشد.

خواص زرشک برای مبارزه با آفت دهان!
تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از ژل حاوی بربرین می‌تواند درد، قرمزی، ترشح و اندازه زخم را در افراد مبتلا به آفت کاهش دهد.

خواص زرشک برای کلسترول بالا!
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %D8%B4%D8%A7%D8%AE%D9%87.jpg است

شواهد اولیه وجود دارد که بربرین می‌تواند به کاهش سطح کلسترول در افراد مبتلا به کلسترول بالا کمک کند. به نظر می‌رسد مصرف 500 میلی‌گرم بربرین دو بار در روز به مدت سه ماه باعث کاهش کلسترول تام، LDL یا کلسترول “بد” و سطح تری‌گلیسیرید در افراد مبتلا به کلسترول بالا می‌شود.

در یک کارآزمایی بالینی دیگر، 63 بیمار با کلسترول بالا به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند. با ترکیبی از بربرین و سیمواستاتین. نویسندگان کاهش 24 درصدی سطح LDL را در افرادی که تحت درمان با بربرین قرار گرفتند، کاهش 14 درصدی در افرادی که تحت درمان با سیمواستاتین قرار گرفتند و کاهش 32 درصدی در گروهی که با هر دو سیمواستاتین و بربرین درمان شدند، گزارش کردند.

 

خواص زرشک برای فشار خون بالا!
مصرف 0.9 گرم بربرین در روز همراه با داروی کاهش‌دهنده فشارخون آملودیپین، فشارخون سیستولیک و فشار‌خون دیاستولیک (عدد پایین) را بهتر از مصرف آملودیپین به تنهایی در افراد مبتلا به فشار خون بالا کاهش می‌دهد.

خواص زرشک برای سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)!
تحقیقات نشان می‌دهد که بربرین می‌تواند قند خون را کاهش دهد، سطح کلسترول و تری‌گلیسیرید را بهبود بخشد و سطح تستوسترون را کاهش دهد.

بربرین همچنین ممکن است باروری را بهبود بخشد. در یک مطالعه آزمایشی، به 98 زن بدون تخمک‌گذاری مبتلا به PCOS بربرین داده شد. (خونریزی بدون تخمک‌گذاری نوعی خونریزی غیرطبیعی رحمی است.) مطالعه دیگری منتشر شده در Clinical Endocrinology نشان داد که زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که به طور تصادفی برای مصرف بربرین انتخاب شده بودند، نرخ بارداری بیشتری نسبت به متفورمین یا دارونما داشتند و در صورت مصرف 12 هفته قبل از درمان IVF، عوارض جانبی کمتری داشتند.

خواص زرشک برای تسکین التهاب!
التهاب در واقع ریشه برخی از مشکلات سلامتی است. درمان آن ممکن است آسان باشد اما مقابله با علائم کمی سخت‌تر است. زرشک می‌تواند به کاهش التهاب کمک کند تا علائم را کمی قابل تحمل کند.

 

خواص زرشک برای بهبود گلو درد!
ویتامین C موجود در زرشک برای درمان گلودرد و برخی بیماری‌های سبک مانند سرماخوردگی عالی است. تمام میوه‌هایی که سرشار از فیبر هستند هضم خوبی دارند و زرشک نیز از این قاعده مستثنی نیست. علاوه بر این اثرات ضد باکتریایی و ضد قارچی می‌تواند به حفظ سلامت گوارش و عاری از عفونت کمک کند.

 

خواص زرشک برای درمان خانگی مسمومیت غذایی!
درست است که زرشک حاوی ماده آنتی‌باکتریال می‌تواند به عنوان درمان خانگی برای مسمومیت‌های غذایی استفاده شود اما فقط برای موارد سبک می‌تواند نتایج مثبتی داشته باشد.

خواص زرشک برای کنترل قند خون!
قند موجود در زرشک می‌تواند برای بیماران دیابتی مضر باشد، اما مطالعات نشان داده‌اند که به دلیل ترکیب بربرین موجود در آن، مصرف مقدار متوسط ​​آن می‌تواند به کاهش سطح قند خون به طور موثر کمک کند.

 

خواص زرشک برای بهبود جربان خون!
جریان طبیعی خون، توزیع بهینه مواد مغذی و اکسیژن را در بدن شما تضمین می‌کند. زرشک می‌تواند با شل کردن رگ‌های خونی و تسهیل کار قلب به شما در اطمینان از جریان خون بهینه کمک کند.

 

خواص زرشک برای سم‌زدایی خون!
یکی از فواید زرشک سم‌زدایی خون است. زرشک می‌تواند به بهبود عملکرد کبد برای بهینه‌سازی سم‌زدایی خون در بدن کمک کند.

خواص زرشک برای درمان اختلالات پوستی!
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%87-1.jpg است

برخی از انواع اختلالات پوستی وجود دارد که با استفاده از زرشک مانند آکنه و پسوریازیس قابل درمان هستند. به این دلیل است که زرشک حاوی برخی از عوامل ضد باکتری و ضد قارچ موثر برای مبارزه با عفونت است.

 

خواص زرشک برای سلامت چشم!
باربرین، اصلی‌ترین ترکیب طبیعی موجود در زرشک می‌تواند سلامت چشم را تقویت کند. این بدان معنی است که نه تنها می‌تواند بینایی را بهبود بخشد بلکه می‌تواند از هر گونه دژنراسیون ماکولا مرتبط با بینایی جلوگیری کند.

 

خواص زرشک برای تحریک تولید گلبول‌های سفید خون!
زرشک حاوی ترکیب شیمیایی خاصی به نام بربرین است. این ترکیب شیمیایی می‌تواند به تحریک تولید بهینه گلبول‌های سفید برای تقویت لخته خون طبیعی و تسریع در بهبود زخم کمک کند.

خواص زرشک برای نظم دوران قاعدگی!
عواملی وجود دارند که می‌توانند باعث پریود نامنظم در زنان شوند اما یکی از راه‌ حل موثر و طبیعی برای مقابله با آن، مصرف منظم زرشک است.

 

خواص زرشک برای کم‌خونی!
کم خونی زمانی رخ می‌دهد که بدن از کمبود آهن رنج می‌برد. علت کمبود آهن می‌تواند متفاوت باشد، اما شایع‌ترین علت آن زمانی است که بدن به دلیل برخی عوامل نمی‌تواند آهن را به طور مطلوب جذب کند. زرشک که سرشار از ویتامین C است می‌تواند به شما در مقابله با این بیماری کمک کند.

خواص زرشک برای کاهش فشارخون!

 

فشار خون بالا وضعیتی نیست که به راحتی بتوان با آن مقابله کرد اما غیرممکن نیست. زرشک می‌تواند به آرامش رگ‌های خونی کمک کند، بنابراین جریان خون را بهبود می‌بخشد و به کار قلب کمک می‌کند. نتیجه کاهش فشار خون است.

خواص زرشک برای جذب آهن!


آهن یکی از ترکیبات ضروری برای سلامت انسان است اما گاهی اوقات به دلیل برخی عوامل جذب آهن بهینه نیست. ویتامین C یکی از ترکیبات شیمیایی است که می‌تواند جذب آهن را بهینه کند.

 

خواص زرشک برای کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی!
یکی از عوارض شیمی درمانی اختلال در تولید گلبول‌های سفید است. همانطور که بیان شد، زرشک می‌تواند به کاهش عوارض شیمی درمانی کمک کند اما تولید گلبول‌های سفید را افزایش می‌دهد.

 

خواص آب زرشک
این تصویر دارای صفت خالی alt است؛ نام پروندهٔ آن %D8%A2%D8%A8%DB%8C.jpg است

در کنار فواید بی‌نظیر زرشک نباید ناگفته بماند که آب زرشک نیز دارای خواص درمانی بسیاری است. در ادامه به برخی از این خواص می‌پردازیم؛

خواص آب زرشک برای لاغری
زرشک خشک برای کاهش وزن بسیار مفید است و مورد استفاده قرار می‌گیرد. زرشک لاغری را به دلیل محتوای کم کالری و اثر کلرتیک به همراه دارد. بهترین راه برای کاهش وزن، تهیه کمپوت از زرشک خشک است و در عین حال مصرف زرشک و آب زرشک باعث افزایش چربی‌سوزی و در نتیجه کاهش وزن می‌شود.

خواص و مضرات زرشک + آب زرشک برای سلامتی



نوشته شده توسط nosrat14 در دو شنبه 21 فروردين 1402

دانلود آهنگ جدید امید حاجیلی به نام یارم ای یار یار

متن آهنگ یارم ای یار یار امید حاجیلی

 !♬!یه عاشقِ دیوونه یه ناز دلبرونه
یه دل مثال مجنون؛ آره یه حال عاشقونه!♬!
یه عشق بی رقیبو یه دلبر نجیبو چشای مثل آهو نگاه دل فریبو!♬!
ولی دلت با دیگرونه، به فکر اینو اونه!♬!
دلم رو صد بار؛ آره هر جایی میکشونه!♬!
تو های و هوی بسیار؛ بی حسو حال و بی عار!♬!
تا کی خدا میدونه نامهربونی ای یار؟!♬!
یارم ای یار یار!♬ یارم یار ای یار یار!♬!
یارم ای یار یار، دلبرم ای یار یار!♬!
دلو دلدارم خیلی دوست دارم؛ دل و دلدارم هی نده آزارم
یارم ای یار یار!♬! یارم یار ای یار یار!♬!

https://musicdel.ir/single-tracks/56271/



نوشته شده توسط nosrat14 در دو شنبه 15 اسفند 1401

توضیحات خدائیان درباره فایل صوتی ظریف، تخلفات خودروسازان و آزادی سه عضو از خیریه امام علی

سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری خود به ماجرای شکایت از بازیگران، فایل صوتی ظریف و دلیل مرگ یک زندانی در اهواز پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از رسانه‌ها ذبیح‌الله خدائیان در نشست خبری خود ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی گفت: «سردار سلیمانی از شخصیت‌های کم نظیر انقلاب اسلامی بود که شناخت ابعاد شخصیتی ایشان از جهات سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی نیاز به زمان دارد. شهید سلیمانی سفیر صلح بود و صلح را برای همگان می خواست.»

او درباره تشکیل پرونده قضایی درباه شهادت سردار سلیمانی ادامه داد: «دو پرونده تشکیل شده یکی پرونده حقوقی که بسیاری از شهروندان داغدیده و خانواده معظم شهدا با طرح دعوای حقوقی در شعبه پنجم دادگاه عمومی و انقلاب تهران تشکیل داده اند که در جریان است و در کنار آن پرونده کیفری در دادگاه کیفری تشکیل شده که ۱۲۷ نفر از عاملان و مسببان ترور شهید سلیمانی تحت تعقیب هستند و به حدود ۹ کشور از جمله امریکا ۱۱ نیابت قضایی صادر شده است.»

هیچ بازیگری احضار نشده است

خداییان در پاسخ به پرسشی درباره شکایت ۱۱۰ نفر از اقشار مردم از برخی بازیگران اظهار کرد: تعدادی از تشکل‌های فرهنگی استان قم و تعدادی از مردم از بازیگران شکایت کرده‌اند. این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب قم تشکیل شده بود که با قرار عدم صلاحیت به دادسرای فرهنگ و ارشاد تهران ارسال شده است. این پرونده در جریان تحقیقات قرار گرفته ولی کسی در خصوص آن احضار نشده است.

آزادی سه عضو خیریه امام علی با قرار وثیقه

سخنگوی قوه قضائیه درباره آخرین وضعیت پرونده انحلال جمعیت امام علی اظهار کرد: در رابطه با این جمعیت، یک پرونده در محکمه حقوقی تشکیل شد که وزارت کشور و برخی مراجع تقاضای انحلال این جمعیت را داشتند و ادعا بر عدم فعالیت غیرمجاز این جمعیت بود که این پرونده رسیدگی و حکم به انحلال جمعیت صادر شد و سپس پرونده به تجدیدنظر ارسال شد و حکم انحلال هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: ۳ نفر مرتبط با این جمعیت نیز اتهاماتی شخصی دارند که این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال رسیدگی است. این افراد در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد هستند با این حال اگر تحقیقات به قرار جلب دادسری منتهی شود، این پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال می‌شود.

دلیل مرگ یک زندانی اهوازی

خدائیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در روزهای اخیر خبری مطرح شد مبنی بر فوت عادل کیانپور زندانی سیاسی در اهواز به دلیل عدم رسیدگی پزشکی، آیا اعتصاب غذای این زندانی و عدم رسیدگی پزشکی صحت دارد؟ گفت: این شخص محکوم به حبس و در تحمل مجازات بود. در برخی از رسانه‌ها دیدم که اعلام کرده بودند این فرد اتهام سیاسی دارد اما جرمی که این فرد مرتکب شده بود به هیچ وجه سیاسی نبود. حسب اطلاع از دادگستری اهواز، این شخص در حال اعتصاب غذا نبود و بدون اینکه مشکلی داشته باشد اعلام نارضایتی می‌کند و به بیمارستان اعزام و در نهایت فوت می‌کند.  حسب گزارش‌ها اعتصاب غذا صحت ندارد و منتظر هستیم که پزشکی قانونی علت فوت را اعلام کند.

تعزیرات می‌تواند به پرونده گرانی قیمت بلیط هواپیما کمک کند

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص افزایش قیمت بلیط هواپیما و ورود سازمان بازرسی به این موضوع گفت: سازمان هواپیمایی در برهه‌ای به خاطر کرونا، ظرفیت‌ها را کاهش داد و به همین دلیل افزایش قیمت ۱۰ درصدی داشت که قانونی بود اما اگر افزایش داشته تعزیرات می‌تواند به آن ورود کند. تا کنون سازمان بازرسی به این موضوع ورود نکرده است.

خدائیان در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی در رابطه با پیگیری پرونده شهید رکن آبادی در عربستان قابل طرح است گفت: اطلاعی از تشکیل پرونده در این رابطه ندارم.

خودروهای دپو شده زیاد شده است

خدائیان درباره تفهیم اتهام خودروسازان درباره خودروهای دپو شده گفت: اکثر مردم هم دیده اند که ما توقفگاه‌هایی داریم که خودروهای زیادی در آنها پارک شدند. همکاران ما بازدیدهایی از این پارکینگ‌ها داشتند و با مسئولان دو خودروساز هم صحبت هایی داشتند و قرار بر این بود تا پایان آبان ماه از تعداد خودروهای ناقص کاسته شود اما این اتفاق نیفتاد و تعداد خودروهای دپوشده حتی زیاد شد.

 وی افزود: تا کنون در سال‌های مختلف سازمان بازرسی به موضوع مشکلات خودروسازان ورود داشته است. با این حال بازار خودرو ایران در اختیار این دو خودروساز است و انتظاری که از خودروسازان و مسئولان وجود دارد این است که جدی‌تر وارد عمل شوند.

خداییان ادامه داد: ورود سازمان بازرسی و دستگاه قضا باید آخرین مرحله باشد و انتظار داریم که وزارت صمت اشکالات خودروسازان را جدی‌تر پیگیری کنند و بازخواست کنند.

حواشی فایل صوتی ظریف

خداییان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در پرونده انتشار فایل صوتی ظریف تاکنون متهمی شناسایی شده است؟ گفت: این پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و هنوز شخص خاصی به عنوان متهم تفهیم اتهام نشده است.

مجرمان اقتصادی و امنیتی مشمول مجازات‌ جایگزین حبس نمی‌شوند

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیراً شاهد اعمال دستوراتی از سوی رئیس قوه قضاییه در خصوص جایگزینی برای مجازات حبس برای مجرمان اقتصادی بودیم، آیا ممکن است این موضوع برای زندانیان سیاسی و امنیتی هم اعمال شود؟ گفت: ریاست قوه قضاییه اگر تاکیدی بر مجازات جایگزین دارد مبتنی بر اسناد بالادستی است. کاهش مجازات حبس و تبدیل به مجازات‌های جایگزین در بسیاری از اسناد و قوانین ذکر شده است. کسانی مشمول این دستور هستند که مخلین در نظم و امنیت نباشند. در رابطه با افرادی که کبر سن داشته و یا بیمار باشند و یا از مهارت خاصی برخوردار هستند بهتر است از مجازات جایگزین استفاده شود. برخی به این موضوعات ایراد گرفتند که مجازات جایگزین برای مفسدان اقتصادی تشویق به فساد بیشتر است اما مفسدان اقتصادی مشمول این حکم و دستور نیستند؛ بنابراین مجدداً تاکید می‌کنم مخلین در نظام اقتصادی و امنیت جامعه شرایط لازم برای استفاده از مجازات جایگزین را ندارند.

خداییان درباره صدور دستورات لازم برای رعایت حقوق متهمان گفت: دادستان کل و معاون اول قوه قضاییه مکلف به پیگیری این موضوع شدند تا حقوق متهمان به درستی رعایت شود.

سرانجام پرونده‌های مربوط به مفاسد اقتصادی

سخنگوی قوه قضائیه درپاسخ به سوالی در خصوص  احکام صادره جدید در پرونده‌های اقتصادی گفت: اخیراً در سه فقره از پرونده‌های مربوط به فساد اقتصادی حکم صادر شده که یکی از آنها مربوط به پتروشیمی‌ها است که چهار نفر محکومیت پیدا کردند از جمله مرتضی یافتیان که هزاران تن از مواد اولیه پتروشیمی را غیر مجاز به فروش رسانده به ۱۲ سال حبس و رد مال و جزای نقدی و انفصال از خدمت محکوم شده است. مصطفی یافتیان هم به اتهام معاونت به ۵ سال، داود ناصری به ۲ فقره حبس ۳ و ۵ سال و داود شیرازی به ۵ سال حبس محکوم شده است.

وی افزود: در پرونده دیگری علی شفیع زاده شوشتری به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به ۲۰ سال حبس و رد مال و جزای نقدی، محمدرضا شفیع زاده شوشتری به ۱۵ سال حبس و رد مال و جزای نقدی محکوم شدند. در پرونده گروه شاملویی و بانک سرمایه هم ۷ نفر از جمله حسن شاملویی محکوم شدند. شاملویی به ۱۸ سال حبس و جزای نقدی و رد مال، سید مهدی موسوی نژاد به ۱۵ سال حبس و جزای نقدی و رد مال محکوم شدند. فرهاد تقوی، مصطفی سیاه پوش و سید علیرضا مقدم و امیر سراج و علی زبردست به ۵ تا ۷ سال و جزای نقدی محکوم شدند.

کشور ایران کشوری نیست که نیاز به گزارشگر ویژه حقوق بشر داشته باشد

خداییان درباره ادعاهای حقوقی بشری برخی کشورها گفت: حقوق بشر امر مقدسی است و هر انسانی از این حق برخوردار است و همه کشورها باید آن را رعایت کنند اما متاسفانه برخی از کشورها از آن به عنوان ابزار استفاده می کنند. هر انسانی حق حیات دارد و اگر کسی حق حیات را سلب کند، یک اقدام ضد بشری انجام داده است اما امروز می‌بینیم که افرادی که ۱۷ هزار ایرانی را به خاک و خون کشیدند تحت حمایت همین مدعیان دروغین حقوق بشر هستند.

وی در ادامه با تأکید بر سیاسی بودن انتخاب گزارشگر ویژه در خصوص مسائیل ایران اظهار کرد: کشور ایران کشوری نیست که نیاز به گزارشگر ویژه حقوق بشر داشته باشد. در ایران برعکس کشورهایی که رنگ انتخابات را ندیده‌اند، مسئولانش با رای مردم انتخاب شده‌اند. با این حال برخی کشورها که زنان در آن‌ها حق رانندگی ندارند برایشان گزارشگر ویژه انتخاب نمی‌شود. از طرفی باید به این نکته توجه کرد که مستندات گزارشگر ویژه از کجا تهیه می‌شود؟ این مستندات از طرف کسانی تهیه می‌شود که دستان به خون مردم ایران آلوده است.



نوشته شده توسط nosrat14 در چهار شنبه 15 دی 1400

واریزی مهم در جیب بازنشستگان و وظیفه بگیران

مدیرکل امور مالی صندوق بازنشستگی کشوری از پرداخت نوبت نخست وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی به بازنشستگان و وظیفه بگیران مشمول خبر داد.

 
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی با اعلام این خبر گفت: نخستین نوبت از مرحله اول وام ضروری به مبلغ ۱۲میلیون تومان که آبان ماه امسال ثبت نام اینترنتی آن انجام شد، امروز (سه شنبه) به حساب ۲۳ هزار و ۸۴۷ نفر از مشمولان واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کامزد ۴ درصد و اقساط ۳۶ ماهه بوده که در آبان ماه امسال ثبت نام اینترنتی آن در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام و نتایج آن نیز از ششم دی ماه در همین درگاه اعلام شد.

 براساس این گزارش، در مرحله نخست مشخصات تعداد ۱۴۸ هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط اعلام شدند که قرار است در قالب ۷ نوبت وام آن ها پرداخت شود.


نوشته شده توسط nosrat14 در چهار شنبه 15 دی 1400

به وبلاگ خود خوش امدید
با سلام.به دنیای لوکس بلاگ و وبلاگ جدید خود خوش آمدید.هم اکنون میتوانید از امکانات شگفت انگیز لوکس بلاگ استفاده نمایید و مطالب خود را ارسال نمایید.شما میتوانید قالب و محیط وبلاگ خود را از مدیریت وبلاگ تغییر دهید.با فعالیت در لوکس بلاگ هر روز منتظر مسابقات مختلف و جوایز ویژه باشید.
در صورت نیاز به راهنمایی و پشتیبانی از قسمت مدیریت با ما در ارتباط باشید.برای حفظ زیبابی وبلاگ خود میتوانید این پیام را حذف نمایید.جهت حذف این مطلب وارد مدیریت وب خود شوید و از قسمت ویرایش مطالب قبلی ،مطلبی با عنوان به وبلاگ خود خوش امدید را حذف نمایید.امیدواریم لحظات خوبی را در لوکس بلاگ سپری نمایید...

نوشته شده توسط nosrat14 در 0 0

مطالب پیشین
:: آزمایش مایع نخاعی ; عوارض آزمایش LP و یا پیونکسیون کمری
:: مهاجرت؛ از واقعیت تا فراواقعیت
:: آهنگ جدید مرتضی اشرفی به نام «آدما»
:: آهنگ جدید مهدی احمدوند به نام «عشق من آتیش پاره آره چشای تو آتیش داره»
:: آهنگ جدید گرشا رضایی به نام «قصه برکه و ماهی»
:: چرا یخچال اتوماتیک کار نمی کند؟
:: آهنگ جدید حمید عسکری به نام «عشق تو کاش دیوونم کنه»
:: معنی کلمه فرشته به انگلیسی همراه چند مثال
:: آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «تولدت»
:: آهنگ جدید محسن چاوشی به نام «پدرم اینجا و مادرم اینجا و وطنم ایرانه»
:: چگونه برای صرفه جویی پول با تست افسردگی؟
:: آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده به نام «میشی فداش»
:: پلاگین فرم ساز cformsII
:: پلاگین تغییر مسیر ویدیو
:: وظایف و بیماری هایی که توسط دکتر طب سنتی درمان می شود؟
:: آهنگ جدید فرزاد فرزین به نام «لعنت به تو به عشق تو»
:: آهنگ جدید رستان به نام «نگرانم نکن»
:: خواص و مضرات زرشک + آب زرشک برای سلامتی
:: دانلود آهنگ جدید امید حاجیلی به نام یارم ای یار یار
:: توضیحات خدائیان درباره فایل صوتی ظریف، تخلفات خودروسازان و آزادی سه عضو از خیریه امام علی

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by noosrat